Keyboardforum

• Index
  • Help
  • Zoek
  • Inloggen
  • Registreren

• Keyboardforum »
  • Algemeen »
  • Synthesizers »
  • lastige keuze

Nieuwste berichten

snowbird style
door Ron
[Gisteren om 07:16]
pedaal voor tyros 4
door Danny
[22 april 2018, 10:39]
NIEUWE KORG PA700 EN PA1000
door john smies
[21 april 2018, 19:11]
sukiyaki style - voice ?
door --Harry--
[20 april 2018, 18:01]
Even voorstellen
door --Harry--
[18 april 2018, 08:07]
PSR E453 user voices
door Aaad
[17 april 2018, 22:54]
i-mx1 yamaha
door Ron
[17 april 2018, 14:41]
Ook ik zal me even voorstellen
door hans
[15 april 2018, 18:46]
Style voor Roland EA7
door reniebal
[15 april 2018, 16:00]
musicfinder Tyros 4
door Megat
[14 april 2018, 19:27]

De cijfertjes

Statistieken
  • *Totaal Posts: 50539
  • *Totaal Topics: 7706
  • *Online Vandaag: 45
  • *Meeste Online: 282
(15 januari 2014, 09:46)
Gebruikers online
  • *Gebruiker: 1
  • *Gasten: 38
  • *Totaal: 39

• *Jacob01
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: lastige keuze  (gelezen 3354 keer)

Syntherklaas

• Gast
lastige keuze
« Gepost op: 06 april 2013, 14:07 »
Hallo forummers,

Ben al dagen aan het peinzen welke keuze ik zal maken. Ik twijfel enorm tussen de aanschaf van de Novation Ultranova en de Waldorf Blofeld. Had via de Baxshop een Elekron Analog 4 besteld, maar deze beviel niet. Te ingewikkeld om te programmeren, en het opslaan van zelfgemaakte patches was heel omslachtig. Heb deze weer teruggestuurd en ik kreeg 2 dagen later keurig netjes het bedrag teruggestort op mn rekening. Moet zeggen klassefirma die Baxshop. :thumbs

Nu ben ik me verder gaan verdiepen en kwam dus uit op de eerder genoemde bakken.
De Waldorf is degelijk en staat bekend om zijn mooie en unieke sound, heeft wel weinig knoppen, en de Ultranova is ook veelzijdig maar niet multitimbraal, dus je kan niet twee geluiden mixen.

Tja, ik kom er zo gauw nog niet uit. Misschien hebben jullie tips of adviezen? Is er misschien in hetzelfde budget (rond de 600 euro) nog een andere synth aan te raden?
Heb alle Youtubefilmpjes nu onderhand wel gezien van deze twee synths.

Ik hoor het heel graag!!

gr Jeroen.

Ramon1973

• Gast
Re: lastige keuze
« Reactie #1 Gepost op: 06 april 2013, 14:43 »
Hoi Jeroen..

De Waldorf Blofeld is een hele andere soort synthesizer dan de Ultranova en ondanks de weinige knoppen kan je alle functies bedienen vanaf het frontpaneel.

Nadeel aan de Blofeld is dat er enkele kleine software fouten in zitten.

De Ultranova kan inderdaad geen geluiden onder elkaar zetten maar is wel polyfonisch.
Ik persoonlijk vind het geluid van de Blofeld overtuigender dan de UltraNova.
Vond het filter van de Ultranova beetje vlak.

Tja in de prijs waarin je zoekt zijn er wel enkele andere opties maar of je daar blij van wordt betwijfel ik.
De GAIA van Roland is 679 en heeft veel knoppen maar je ziet niet echt wat je zoal aan het doen bent.
Ook is het klavier wat zwak en het geluid wordt pas interessant als je er een FX overheen smijt.
De MX61 is 649 van Yamaha en kan wel geprogrammeerd worden maar alleen via een PC erbij.
En dan hebben we nog Mopho van Dave Smith maar die is monofonisch maar trekt wel qua geluid de boel helemaal vlot.
De Casio XW-P1 kost bij Bax nu 499 maar is als je echt heel diep wil gaan programmeren toch niet een beste keuze ondanks dat deze wel handige functies aan boord heeft
Denk dat de Korg R3 voor jou wel een goede keuze zou zijn, compacte synthesizer met heel veel waveforms en programmeer mogelijkheden erin.
Alleen wel 37 toetsen dat is dan weer minder.

En misschien 2e hands goed rondkijken, soms zie je weleens een MOTIF classic rond die prijs op MP staan.
Wel op leeftijd maar zijn nog steeds hele puike synthesizers om mee te werken.

Kortom er is keuze genoeg maar wat je wil je precies gaan doen met de synthesizer???
Tegenwoordig kan je met de PC en een goed MIDI klavier ook hele aparte sounds maken met VST synthesizers welke vaak gratis te downloaden zijn.

Groetjes:Ramon

Syntherklaas

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 07 april 2013, 10:25 »
Dank Ramon voor je uitgebreide antwoord.  :thumbs Had die Korg R3 nog niet zo goed bestudeerd, maar ben er wel van onder de indruk. Moet er nog achter komen of ie ook effecten aan boord heeft. Een reverb vind ik altijd geweldig. (anders moet je daar weer een aparte effectbox voor kopen).

Ik ga ermee aan de slag.

O ja, je noemt bij de Blofeld dat ie softwarefoutjes heeft. Hebben ze dat nooit gefixt dan?
Kan me niet voorstellen dat ze die bugs er niet uit halen....

groet Jeroen.

Syntherklaas

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 12 april 2013, 18:57 »
....heb alles nog eens goed overwogen, nog eens een paar nachtjes over geslapen, nog een keer filmpjes gekeken van de Ultranova, de Korg R3 en de Blofeld, en heb toch uiteindelijk gekozen voor de Blofeld :o Is in bestelling bij de Bax-shop, wordt binnen 10 werkdagen geleverd is de verwachting. Waarom deze keuze? Toch de klank. In de filmpjes die ik heb bestudeerd klinkt hij inderdaad overtuigender, en wat ik heel aanlokkelijk vind zijn de 1024 sounds die al aan boord zitten. Plus dan ook nog een dijk van een arpeggiator (blijf het een rotwoord vinden ^-^) dat heeft me dan toch over de streep getrokken. Die arpeggiator schijnt zelfs één van de beste te zijn die er zo'n beetje te vinden is, tenminste dat lees ik her en der. (hij zou zelfs een sequencer overbodig maken, maar dat kan ook overdreven zijn).

Heb de manual uitgeprint en al van A tot Z doorgenomen, ja mn handen beginnen wel te jeuken natuurlijk. Nog ff geduld...

Zijn er toevallig forummers die al zo'n Blofeld hebben?
Zo ja, wat zijn zoal de ervaringen? Valt ie in bepaalde opzichten mee of tegen?

Ik hoop van jullie te horen....

Ramon1973

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 12 april 2013, 23:57 »
Citaat van: Syntherklaas op 07 april 2013, 10:25

O ja, je noemt bij de Blofeld dat ie softwarefoutjes heeft. Hebben ze dat nooit gefixt dan?
Kan me niet voorstellen dat ze die bugs er niet uit halen....

groet Jeroen.

Hoi Jeroen,

Euh nee ze hebben bij Waldorf meer zin om het zoveelste analoge synthesizer bakje op de wereld te zetten dan aan fouten van de Blofeld te werken.
Fout is bij het merk bekend maar er wordt weinig tot niets mee gedaan, beetje schandalig te noemen.
Zou in elk geval als je de Blofeld binnen krijgt wel die update erop zetten anders heb je steeds problemen met multimbrale weergave via de PC.
Maar gefeliciteerd in elk geval met je Blofeld.

Groetjes:Ramon

Syntherklaas

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 14 april 2013, 11:12 »
Dank Ramon voor je felicitatie, en ik neem die kleine softwarefoutjes maar op de koop toe.
Ik hou ervan om er lekker mee te klooien, en ik gebruik mn pc alleen maar om de OS up to daten, verder laat ik 'm buiten schot.

Dat updaten lijkt me al lastig genoeg, heb jij daar ook ervaring mee?

• Print
Pagina's: [1]   Omhoog
« vorige volgende »
  • Keyboardforum »
  • Algemeen »
  • Synthesizers »
  • lastige keuze

PortaMx 1.54 | PortaMx © 2008-2015, PortaMx corp.
SMF 2.0.15 | SMF © 2013, Simple Machines
Flatline Theme made by NBK*Twitch
Modified by Netweters
Go To Top