Keyboardforum

• Index
  • Help
  • Inloggen
  • Registreren

• Keyboardforum »
  • Algemeen »
  • De winkels »
  • foute adviesprijzen Bax, mag dat?

Nieuwste berichten

ketron sd7 / wie nog
door ronny8630
[Vandaag om 19:44]
ketron sd7 / drummixer
door ronny8630
[Vandaag om 19:39]
De PSR S970 is binnen.
door pieter1969
[20 februari 2019, 08:11]
Het forum kraakt in de voegen
door Bart
[19 februari 2019, 21:20]
Mijn eerste nummer medley van de Shadows
door pieter1969
[19 februari 2019, 19:43]
Roland VA-76 USB Floppy drive Gotek
door --Harry--
[18 februari 2019, 16:26]
voice setting voor " time is tight "
door johnny
[14 februari 2019, 20:34]
Ook even voorstellen
door Rene67
[11 februari 2019, 09:41]
even voorstellen
door Rene67
[11 februari 2019, 09:31]
te koop: Technics KN2000
door johnny
[10 februari 2019, 19:25]

De cijfertjes

Statistieken
  • *Totaal Posts: 51176
  • *Totaal Topics: 7824
  • *Online Vandaag: 86
  • *Meeste Online: 282
(15 januari 2014, 09:46)
Gebruikers online
  • *Gebruiker: 1
  • *Gasten: 66
  • *Totaal: 67

• *ronny8630
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: 1 2 [Allemaal]   Omlaag

Auteur Topic: foute adviesprijzen Bax, mag dat?  (gelezen 5618 keer)

Theo-J

• Gast
foute adviesprijzen Bax, mag dat?
« Gepost op: 29 oktober 2013, 14:14 »
Ik ben op zoek naar een digitale piano. Ik had van een vriend gehoord dat de Roland HP503 een goed spelende en klinkende is voor lessen.
Dus ik op internet zoeken bij Google en kom bij Baxshop ergens in Zeeland
Ik zie de piano staan, aanbieding met groot prijsvoordeel van vette 973 euri, van 2563 voor 1590 euri. Ok klinkt super maar kijk nog even verder. Zie dan dat bijna alle webshops rond die 1599 euro zitten
Maar wat mij opvalt is dat die anderen als vanaf prijs allemaal een prijs opgeven tussen de 1900  en 1934 euri. Dus die gasten van Baxshop laten je denken dat je bij hun zogenaamd 973 euri voordeel krijgt. Maar die gasten lichten de boel op want je krijgt maar 344 euri korting ipv de 973.
Als zij de waarheid zouden schrijven mag die piano bij hun maar 1934 – 973 korting maar 961 euro kosten.
Hierdoor scherp geworden ben ik ff wat verder gaan kijken bij die gasten.
Ik kon ook kiezen voor een Yamaha clp430, die bieden die gasten van Baxshop aan voor 1639 euro.
Natuurlijk ga ik ff weer rondkijken, ben niet maf.
Vind die in Holland ook bij andere shops voor aanbiedingprijs tussen de 1570 en 1598
Maar wat zie ik nou ook weer dat die prijs overal zo'n beetje van 1765 euri af komt.
Bax zegt weer een veel hogere adviesprijs van 2335 euri
Dus ook hier weer het kunstje doordat die Baxgasten zeggen dat je bij Bax 696 euri korting krijgt maar die gasten geven je maar 126 euri korting.
Ik bespaar jullie de verdere details maar ik zag bij veel meer instrumenten dat bij Baxshop zijn het oplichters want die zetten neppers-prijzen op hun website en laten jou denken dat je veel voordeel hebt maar dat krijg je helemaal niet.
Ik heb het nagekeken bij de consumentenbond en dat valt onder misleiding, omdat ze proberen je te doen geloven dat je veel voordeel hebt.  Die korting is alleen totaal niet waar.
Los daarvan dat ik liever bij mij in de buurt ga kopen want ik zag daar vrijwel dezelfde prijzen zonder dat soort gladde verkooppraatjes van Bax-shop.
En ik weet daar tenminste dat die winkel veel langer bestaat waardoor ik ze meer vertrouw dan die hoogvliegers met Bax-kortingen die nep blijken te zijn.
Ik heb ff rondgebeld en bij een winkel in de buurt staan ze allebei voor een eerlijke prijs dus ga ik ze daar vergelijken en ik denk wel ook kopen want dan heb ik de service tenminste ook in de buurt als er wat is.
Dat wilde ik even kwijt.

Tostie

• Gast
Re: foute adviesprijzen Bax, mag dat?
« Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2013, 15:21 »
Ik snap je probleem niet, ze zijn één van de goedkoopste als ik je vergelijking mag geloven en het staat ze vrij om de initiële adviesprijs bij introductie van het genoemde model te hanteren.

De service bij Bax is overigens meer dan excellent (ik woon er op max. 10 minuten fietsen vandaan, dus ik kom er regelmatig). Ik zie je bericht dan ook alleen maar als een random afzeik bericht naar een winkel...

maestro luc

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2013, 19:01 »
hallo Theo
zo doet bax altijd mensen misleiden, ik heb het zelf 3 keer samen met een vriend uitgetest en kwam ook tot dit resultaat   kijk goed uit als je wat koopt, ik kocht er een i pad statief   49 euro dus klein bedrag, mijn vriend kocht de zelfde en betaalde 54 euro. toen kreeg ik tot 3 keer een mail thuis dat men bestelling klaarlag terwijl ik het die dag zelf had meegenomen. ik bedoel maar als het met zo'n kleine prullen al misloopt.  2 de keer vroeg ik in formatie  simpele micro statief ,vertegenwoordiger kwam naar me toe   vroeg of hij kon helpen, dus ik vroeg wat ik zocht, ok moment ik stuur iemand , 2 de man kwam er aan . weer de vraag  kan ik helpen  hetzelfde herhaalde zich tot 3 maal toe , ben toen maar opgestapt zo werkt bax  zijn prijzen zijn ook veel duurden dan ergens anders hij zegt dat hij de goedkoopste is maar overtuig u zelf en kijk ook eens ergens ander
een gouden raad
gr luc

Theo-J

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2013, 10:22 »
Hoi Joost, je geeft nu zelf al aan dat Bax dus een andere adviesprijs gebruikt dan andere muziekwinkels. Waarom? Om het dus mooier te maken dan het is dus.
Ik weet niet wat die mooie txt precies inhoud initiele introductie adviesprijs.
Hoe kom je daar eigenlijk bij, heb daar nog nooit van gehoord?!? Werk je daar ofzo? Niet echt onpartijdig dan.

Ik vind het gewoon niet leuk dat je denkt dat je veel korting krijgt maar dat het niet zo is. Uiteraard betaal je gewoon de echte prijs daar heb je gelijk in maar ik voel me dan gewoon een beetje genaaid.

adrosalpha

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2013, 10:35 »
Citaat van: Theo-J op 30 oktober 2013, 10:22
Hoi Joost, je geeft nu zelf al aan dat Bax dus een andere adviesprijs gebruikt dan andere muziekwinkels. Waarom? Om het dus mooier te maken dan het is dus.
Ik weet niet wat die mooie txt precies inhoud initiele introductie adviesprijs.
Hoe kom je daar eigenlijk bij, heb daar nog nooit van gehoord?!? Werk je daar ofzo? Niet echt onpartijdig dan.

Ik vind het gewoon niet leuk dat je denkt dat je veel korting krijgt maar dat het niet zo is. Uiteraard betaal je gewoon de echte prijs daar heb je gelijk in maar ik voel me dan gewoon een beetje genaaid.

Hallo Theo, om jou tegemoet te komen en je woordenschat wat op te vijzelen, kan je op deze site de nodige informatie halen mbt het voor jou onbekende woord "Initiële". ;)

Arie. :zwaai :zwaai

Theo-J

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 30 oktober 2013, 10:51 »
Hallo Arie,
Haha, bedankt, ik snap het woord wel hoor.
Maar wat ik bedoel is dat een winkel gewoon een standaard adviesprijs moet gebruiken en dan niet ineens zoals Bax dus doet een andere adviesprijs gebruiken om de boel mooier te maken dan het is. Voor mijn gevoel dus loopt Bax de boel dan te bedriegen.

Dat is toch raar of niet dan ???

En ik snap dus niet dat Joost met zo'n uitleg komt. Hoe komt hij daar bij?
Ik heb nog nooit van een winkel gehoord dat ze de initiële introductie adviesprijs gebruiken, jij wel?

Tostie

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 30 oktober 2013, 13:42 »
De adviesprijs zoals deze is vastgesteld bij de introductie van een product is altijd het hoogst. Naarmate de levensduur van een product verstrijkt zal een fabrikant ook de eigen adviesprijs verlagen. Dit geldt voor bijna elke fabrikant die producten maakt met een stekker.

En nee, ik werk niet bij Bax, maar woon er wel in de buurt. Ik ben blij dat zoiets in een plattelandsprovincie kan bestaan  ;)

maestro luc

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 30 oktober 2013, 15:00 »
maar hoelang nog ?
gr luc

Local Hero

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 30 oktober 2013, 20:16 »
Tja, adviesprijzen verschillen inderdaad nog wel eens per webshop of winkel. Je kan je afvragen of je alle tijd en energie moet steken in het achterhalen van de beste adviesprijs. Zelf ben ik eerder geneigd te kijken waar de nettoprijs het meest gunstig is in combinatie met service, niet de grootte van de korting. De korting die je krijgt is namelijk puur gebakken lucht. Je kunt het niet aanraken, niet ruiken, niet zien. 't Is niet fysiek merkbaar of meetbaar. Of iemand iets aanprijst voor € 25.695 of voor € 2695. Als het 'ding' uiteindelijk € 695 kost zal het mij worst wezen hoeveel korting een webshop lijkt te geven. Ik word dan echt niet warm van het feit dat iemand me 25 mille korting geeft... Je kan je natuurlijk eindeloos druk maken over kortingen maar ik ben bang dat je daar alleen maar hoge bloeddruk van krijgt (eventueel met alle gevolgen van dien). Een beetje oer hollands ook. Eindeloos voor een dubbeltje op de eerste rang moeten zitten. Iedereen blijft 'zeuren' voor korting. "Wat kost het voor mij?", "Kan het niet goedkoper? Mijn buurman woont namelijk bij uw neef in de straat". De meest nutteloze redenen worden vaak aangehaald om maar korting te krijgen. Zoek gewoon naar de NETTO-prijs die het meest gunstig is en haal daar je instrument (of ander product). Je zal zien dat de netto prijzen helemaal niet zo ver uit elkaar liggen. Sterker nog: bij veel prijsbepalingen wordt er een willekeurig bedrag opgegooid en doet men vermoeden dat je korting krijgt. Aan dat fictieve gat zou ik dus geen aandacht besteden. Je hebt er he-le-maal niks aan.

Overigens kun je natuurlijk zelf ook wel bedenken dat als de gemiddelde webshop rond een prijs van € 1600 zit, bax hetzelfde product niet voor € 960 aanbiedt... Dat heeft niks met bedrog te maken, gewoon met logisch nadenken en gezond verstand.

Door de consumentenbond te informeren, te gaan mailen, bellen, een advocaat erop te zetten spaar je echt geen geld uit. Sterker nog: het kost zelfs geld om je met die zaken bezig te houden. In die tussentijd had je allang kunnen genieten van een nieuw instrument. ;)

Tostie

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 30 oktober 2013, 20:23 »
...en zo is het  :)

Ramon1973

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 30 oktober 2013, 21:23 »
Tja ik kan Lemmens alleen maar gelijk geven.

Als ik kijk naar Bax-shop kan ik alleen met goede gevoelens daar over schrijven.

Had tijdje terug een controller bestelt welke pas over 3 dagen geleverd kon worden en warempel volgende dag stond de postbode met het pakketje al voor de deur.
Vorige dag besteld om 17:00 in de avond.
Omruilen is geen probleem en ze verkopen geen troep of rommel.

Ik wil best weleens prijzen gaan vergelijken maar op gegeven moment bespaar je hooguit een 15 euro.
En dan moet je het bij een winkel kopen welke je niet kent.
Dat deed ik jaren geleden bij Dijkman muziek webshop, netjes betaald maar heb enkele weken moeten mailen voor ik mijn bestelling kreeg.
Ik hield 20 euro in de pocket maar had 1000 euro aan ergenis te pakken.

Groetjes:Ramon

Offline john smies

• Regelmatige bezoeker
    • matseims
  • Instrument: Korg PA1000
« Reactie #11 Gepost op: 31 oktober 2013, 09:51 »

Dit is met afstand de meest bedenkelijke bijdrage in dit forum ooit.  Wat Theo betreft, man waar maak je je druk over ?   Zoals anderen al zeiden ga gewoon na waar je een leuke netto prijs kunt krijgen voor datgene wat je zoekt , en kijk naar service, etc.etc. Wat maakt het nu uit of de bruto prijs 20 of 40% hoger ligt ?  en dan maar tegelijk gaan roepen dat het daar oplichters zijn, ongelooflijk. Ik heb diverse spullen daar gekocht, sommige ook geretourneerd en ben altijd zeer snel en correct geholpen bij Bax. Bovendien hebben ze twee jaar terug nog een prijs als beste internet winkel (naar ik meen) in de wacht gesleept. Ben het volkomen eens met Joost hier.

Wat ik nog veel bedenkelijker vindt hier, en ik verzoek de moderator hier aandacht aan te besteden, is de bijdrage van Maestro Luc. Ook hij vindt het nodig om Bax muziek aan de schandpaal te nagelen maar vergeet erbij te vermelden dat hij zelf in een muziekzaak werkt, nar ik meen net over de grens in St. Niklaas of die buurten. Ik had van hem wel meer correctheid verwacht,ergo hij had zich beter hier helemaal niet in kunnen mengen m.i.

vr.gr.
John

Theo-J

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 31 oktober 2013, 10:16 »
Hallo, wat wordt er toch gereageerd ??? is die Bax heilig ofzo?
Het is echt niet iets dat alleen mij stoort hoor.
De consumentenbond heeft het zelfs heel duidelijk op de website staan:

http://www.consumentenbond.nl/campagnes/stop-prijsmisleiding/wat-is-prijsmisleiding/#item1

Als het niet belangrijk zou zijn dan zouden zij er natuurlijk ook geen aandacht aan besteden.
Ik ga het dan toch eens bij hun neerleggen. Ik ben normaal echt niet zo'n zeikerd die zich overal maar over opfokt hoor maar nu wil ik het wel weten ook.
Groeten

Offline Bart

• Administrator
  • Topposter
  • Geslacht: Man
    • Het Nederlandse Keyboardforum
  • Instrument: Roland E-80, Roland TD-4KX2, Tama
« Reactie #13 Gepost op: 31 oktober 2013, 11:34 »
Ik sluit mij aan bij degenen die stellen dat het volslagen oninteressant is wat een winkel als "vanaf"-prijs noteert. Die prijs doet niet meer terzake, en tegenwoordig hebben we met 5 muisklikken de beste prijs gevonden.

Wat betreft de door jou aangehaalde HP503: Met slechts 5 minuten Googlen kom ik 8 verschillende "Adviesprijzen" tegen van evenzoveel aanbieders. En dat zijn allemaal gevestigde namen.

Wat je uiteindelijk zou moeten interesseren is de prijs die je vandaag moet betalen voor dat ding.

De consumentenbond en de wetgever mogen dat misschien misleiding noemen, maar ik ben dan zo vrij om die wet hopeloos achterhaald te vinden. Of die adviesprijs echt klopt heb ik namelijk binnen een paar tellen gecontroleerd. Bovendien is dit soort "vanaf"-prijstactiek zo oud als de weg naar Rome.

Kort en goed: het topic van dit bericht zou dan ook - áls je er al een punt van wil maken - moeten luiden 'Foute adviesprijzen in winkels, mag dat?' - maar dan volgt een discussie vol juridische haarkloverij waar we hier absoluut niet op zitten te wachten.

En dan volgt mijn Meester-Visser-oordeel: aangezien dit topic is gestart met als enige doel specifiek Bax aan te vallen op een werkwijze die door élke winkel wordt gehanteerd (van Albert Heijn tot autodealers), sluit ik dit topic en zal het uiteindelijk worden verwijderd. Kritiek op een winkel is prima, dat houdt ze scherp, maar onterechte kritiek alsof Bax de énige is die dit doet, daar laten we ons niet mee in.

Dat is mijn oordeel en daar zult u het mee moeten doen.  ;D

Disclaimer: Keyboardforum.nl heeft geen banden met Bax en wordt niet betaald door Bax. Schrijver dezes was niet dronken of onder invloed van verdovende middelen.
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2013, 11:39 door Bart »
Ik beantwoord GEEN vragen die via e-mail of privébericht worden gesteld als ze in het forum thuishoren!
Keep calm and forum on!

• Print
Pagina's: 1 2 [Allemaal]   Omhoog
« vorige volgende »
  • Keyboardforum »
  • Algemeen »
  • De winkels »
  • foute adviesprijzen Bax, mag dat?

PortaMx 1.54 | PortaMx © 2008-2015, PortaMx corp.
SMF 2.0.15 | SMF © 2013, Simple Machines
Flatline Theme made by NBK*Twitch
Modified by Netweters
Go To Top