Hallo,Ik ben op zoek naar een keyboard voor ons zoontje die gestart is op de muziek school. We twijfelen over de Yamaha PRS 453 (Nieuw) of een 2e hands de PRS 550. (250 euro). Ben ik hier appels met peren aan het vergelijken? Ikzelf heb tot 15 jaar geleden ook Keyboard gespeeld, dus ik wilde nu niet gelijk de goedkoopste nemen, maar ook weer niet de duurste. Welk advies hebben jullie?
Beste Johnny,Het gaat inderdaad om de PSR S 550. Heb jij enig idee hoe oud deze keyboards zijn?
Ik heb de PSRE 443. De ingebouwde speakers vind ik niet geweldig, zelfs niet bij een laag volume.Ik denk dat de prijs (€319,- in 2014 ) ook zodanig laag was, dat je geen instrument mag verwachten dat in alles super is.
Beste mensen,Een goedkope oplossing om wat beter geluid te krijgen is een computer surround setje met subwoofer aan te sluiten. Deze zijn niet duur en wellicht ligt die nog wel ergens op zolder.Dit scheelt echt een hele hoop.MuziekGroeten
Ik ben van mening (mijn) dat een setje pc speakers niet echt geschikt zijn voor een goede muziek weergave , het geeft best een leuk geluid ,maar het is meestal te "gekleurd" in zijn weergave .Voor ongeveer 150 euro kan je een prima setje (nieuw) kopen wat je jaren plezier kan geven tijdens het musiceren .Gr,Soryt
Hebben jullie misschien linkjes of merken en types van jullie suggesties aub ?
Dag Harry, Soryt, Bram en anderen.Ik heb jullie adviezen ter harte genomen.Na voor iets bruikbaars eerst op zolder gekeken te hebben en links en rechts tevergeefs wat geïnformeerd te hebben naar een overbodig geworden setje speakers, heb ik een Logitech Z623 set gekocht.Zoals Harry al schreef is het met het bijgeleverde stekkertje makkelijk aan te sluiten op het keyboard. Wel heb je een verloopjack nodig van 6,3 mm op het keyboard naar 3,5 mm van de speakerset.Het geluid is nu behalve mooier, ook niet meer vervormend bij mijn gebruik. Ook niet onbelangrijk vind ik, dat ik van de - door de originele speakertjes veroorzaakte - voelbare resonanties in het instrument af ben, daar ben ik gewoon blij mee.Hoewel ik miet zo' n liefhebber ben van zware bassen, zijn deze wel goed in te stellen op deze set.Ik ben tevreden met het resultaat en heb nu een prima oplossing voor de nadeeltjes die ik ervoer. Ik bedank jullie hartelijk voor jullie postings. GroetMegat