Keyboardforum

• Index
  • Help
  • Zoek
  • Inloggen
  • Registreren

• Keyboardforum »
  • Yamaha keyboards »
  • Yamaha algemeen »
  • Yamaha Montage

Nieuwste berichten

snowbird style
door Ron
[23 april 2018, 07:16]
pedaal voor tyros 4
door Danny
[22 april 2018, 10:39]
NIEUWE KORG PA700 EN PA1000
door john smies
[21 april 2018, 19:11]
sukiyaki style - voice ?
door --Harry--
[20 april 2018, 18:01]
Even voorstellen
door --Harry--
[18 april 2018, 08:07]
PSR E453 user voices
door Aaad
[17 april 2018, 22:54]
i-mx1 yamaha
door Ron
[17 april 2018, 14:41]
Ook ik zal me even voorstellen
door hans
[15 april 2018, 18:46]
Style voor Roland EA7
door reniebal
[15 april 2018, 16:00]
musicfinder Tyros 4
door Megat
[14 april 2018, 19:27]

De cijfertjes

Statistieken
  • *Totaal Posts: 50540
  • *Totaal Topics: 7707
  • *Online Vandaag: 41
  • *Meeste Online: 282
(15 januari 2014, 09:46)
Gebruikers online
  • *Gebruiker: 1
  • *Gasten: 18
  • *Totaal: 19

• *bensel
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: Yamaha Montage  (gelezen 2224 keer)

Offline PieterToo

• Lid
  • **
Yamaha Montage
« Gepost op: 05 maart 2017, 01:11 »
Gewoon, uit nieuwsgierigheid. Heeft iemand hier dit keyboard? Wat zijn de bevindingen? In vergelijk met een Tyros, hoe word de Montage gewaardeerd? Welke bezitter hier voelt zich geroepen om nieuwsgierigen (in ieder geval ik) daar wat over te vertellen?
Bedankt alvast!

Offline Soneg

• Topposter
  • Geslacht: Man
  • Yamaha Genos
    • Soryt
  • Instrument: Yamaha Genos , Nord Electro 5D
Re: Yamaha Montage
« Reactie #1 Gepost op: 05 maart 2017, 12:15 »
De montage is de opvolger van de Motif XF , en heeft heel veel geluiden uit de Tyros 5 meegekregen .
Een Montage is echt een pure Synth/workstation en is totaal niet te vergelijken met een Tyros of welk "arranger" keyboard dan ook .

Gr,
Soryt   :)
Yamaha Genos ,MFc10,Nord 5d

Offline PieterToo

• Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 05 maart 2017, 23:12 »
Okay, dat geloof ik dan wel. Maar ik wil meer weten, zijn er hier leden met een Montage, en zo ja, wat zijn de bevindingen hierover.
Als ik op youtube naar filmpjes kijk over de Montage komt echt wel vaak de vergelijking met de Tyros voorbij.
Maar zoals hiervoor, en misschien niet helemaal duidelijk uit de topicstart, kan iemand me meer over de Montage vertellen, gebaseerd op persoonlijk gebruik.

Offline organplayer

• Regelmatige bezoeker
  • Ik ben al 10 jaar lid van dit forum
  • Instrument: Tyros 5 Montage 7 MFC 10 F7 F7
« Reactie #3 Gepost op: 08 maart 2017, 10:22 »
ik kan je wel iets vertellen over de Montage ik heb hem nu een paar maanden, ik heb de 7 maar ik heb ook een tyros 5

en ik kan je dit zeggen ik heb zoveel synthesizers keyboards gehad

dit is de beste combinatie dat ik heb gehad wow together the really sound perfect

de montage is geen Arranger maar je kunt hem wel gebruiken als een Arranger

dat ligt eraan hoe je de montage installeert en inprogrammeren

in het begin was het allemaal goed wennen en voor de montage had ik de motif xf

maar 1 ding hij blaast ze allemaal weg wat een geluid zit er in

en ik las dat iemand zij heeft tyros 5 geluiden dat is echt niet waar hij heeft tyros 6 geluiden

geloof maar wat ik zeg, ik heb al met veel mensen conflicten gehad over de montage

maar geloof me ik heb mijn motif xf weggedaan ik heb hem nog geen 1 seconden gemist

ik heb ook de korg kronos 3 keer gehad en ik vind persoonlijk de Montage veel mooier klinken en veel betere werking dan de kronos maar ik zeg er maar bij ik vind het persoonlijk niet iedereen vind het leuk als ik want anders zeg

hij kostte mij 3500 euro maar hij is elke cent waard en het is elke keer weer een genot om er op te spelen wat een sound

luister niet wat sommige mensen zeggen ze hebben geen idee waar ze over praten

ze hebben er niet eens een en dan gaan de mensen zeggen wat ze ervan vinden

terwijl ze misschien even erop in de winkel gespeeld hebben maar in de winkel vond ik het ook niet zo bijzonder

maar de langer ik hem heb en leer kennen des te mooier hij word

ook de tyros 5 klinkt in de winkel niet zo mooi hij gaat pas mooi klinken als hij geïnstalleerd word en dat is eigenlijk met elk keyboard en synthesizer

maar nogmaal voor mij persoonlijk is dit het mooiste instrument naast de tyros 5

wow wat een sound en als je vragen hebt ik weet wel een beetje hoe hij werkt nu

wow perfect wat een machine en dat meen ik voor 100%

Grt Rob

Offline BramvT64

• Veelposter
  • Instrument: Yamaha PSR s970
« Reactie #4 Gepost op: 08 maart 2017, 18:37 »
Citaat van: organplayer op 08 maart 2017, 10:22

luister niet wat sommige mensen zeggen ze hebben geen idee waar ze over praten
ze hebben er niet eens een en dan gaan de mensen zeggen wat ze ervan vinden,
terwijl ze misschien even erop in de winkel gespeeld hebben maar in de winkel vond ik het ook niet zo bijzonder

Ik vind dat je het de laatste tijd wel vaker hebt over leden hier, die de waarheid niet in pacht zouden hebben...alleen jij dus wel. ::)

Ik zou mij iets bescheidener opstellen voortaan.

(ik lees dit draadje overigens met belangstelling, maar heb totaal geen ervaring met de Motif of Montage...dus zal daar ook nooit een mening over verkondigen)
Voorheen Tyros-1, 3 en 4 en T5...PSR s950, s970

Offline Soneg

• Topposter
  • Yamaha Genos
    • Soryt
« Reactie #5 Gepost op: 08 maart 2017, 23:41 »
Ieder zijn mening , maar Bert Smorenberg heeft duidelijk in diverse demo's duidelijk gemaakt dat de SA voices afkomstig zijn uit de Tyros 5 , zal hij zich nou vergissen ?
Maar ik geloof absoluut dat de Montage een top synth is , maar om hem echt als Arranger keyboard te willen gebruiken is dat wel mogelijk maar zeer omslachtig .
Rob zou ik willen vragen om even een(HD) filmpje te maken van zijn combinatie , lijkt me zeer interresant om eens wat van een gebruiker in de praktijk te zien gebruiken en niet altijd een "toetsen virtuoos" zoals alle demonstrateurs .
Wens je veel plezier met deze "top" toestellen  :thumbs :muziek

Gr,
Soryt  ;)

Offline Soneg

• Topposter
  • Yamaha Genos
    • Soryt
« Reactie #6 Gepost op: 09 maart 2017, 12:42 »
nog even het bewuste filmpje >> op 1min 23 zijn commentaar over de tyros 5 geluiden.

en nog een stukje uitleg van Bert en een helder antwoord op 4Min 10 , hij heeft gewoon een hekel aan Arranger keyboards  8)

Gr,
Soryt  :)
« Laatst bewerkt op: 09 maart 2017, 12:51 door soryt »

Offline organplayer

• Regelmatige bezoeker
  • Ik ben al 10 jaar lid van dit forum
  • Instrument: Tyros 5 Montage 7 MFC 10 F7 F7
« Reactie #7 Gepost op: 10 maart 2017, 10:33 »
nee hoor dat ziet u verkeerd ik heb het niet over de mensen op deze site eigenlijk niemand praat hier over de Montage maar wel op andere forums

dan gaan hun vertellen hoe de montage klinkt dan vraag je heeft u een montage en nee zeggen ze dan die hebben we niet maar we hebben hem getest in de winkel

zo werkt het niet in de winkel kan je echt geen beoordeling geven hoe een instrument klinkt

en ik bedoel het allemaal niet zo negatief 

maar ik vind je kan pas een goede beoordeling geven als je zelf een montage hebt en leert en hoort wat de mogelijkheden zijn

maar nogmaals ik bedoel het echt niet zo negatief

en een montage ja natuurlijk heeft hij ook wat klanken van de tyros 5 

maar het klinkt alleen allemaal veel mooier als de tyros 5 geloof me of niet maar de montage blaast de tyros 5 zo weg

ik heb ze alle twee en ik weet wat ze kunnen alle twee maar ik zeg nu vast even dit
is mijn mening er werd gevraagd over een mening van een montage eigenaar

en die ben ik en zoals ik al zij ik heb zoveel synthesizers gehad 3 kronosen ook zeer mooi

maar voor mij persoonlijk de montage vind ik mooier

en lijken op een arranger omslachtig wel nee als je weet hoe de montage werkt wow je kan zo veel ermee doen

en hem ook als een arranger gebruiken

hij kan 8 verschillende appagiators gelijktijdig laten spelen

hij heeft 10.000 en ik heb er nog veel meer verschillende appagiators aan boord

je wilt niet weten wat je hier mee kunt en dan klinkt hij echt als een arranger allen veel mooier en veel uitgebreider als welke arranger dan ook

en de filmpjes ik heb er al zoveel gezien maar kijk nou zelf de mensen die een keyboard of synthesizer laten hoeren en vertellen hoe het allemaal werkt

dan denk je wow maar ze demonstreren over al hetzelfde

en bert heb ik wel eens ontmoet en mee gepraat

maar goed dit is een keyboard site ik wil toch niet teveel erop ingaan want de meeste mensen hier houden van arrangers

dit is niet echt een topic site voor de montage

maar nogmaals voor mij persoonlijk ik zeg het maar even en ik will niemand negatief benaderen

ik geef mijn mening daar ging deze topic over

voor mij is de montage de mooiste synthesizer die ik in mijn handen heb gehad

en geloof me iemand die hem niet heeft weet echt niet waar hij over praat

een keyboard of synthesizer moet eerst geïnstalleerd worden

en dan kun je pas zeggen wow of geen wow

niet in een winkel

ik heb hiervoor de XF gehad geloof me de Montage blaast hem weg en natuurlijk zitten er ook geluiden in die ik echt niet mooi vind

maar die stop ik ook niet in mijn lijst favorieten

maar dat heeft ook de tyros 5 en elk keyboard wat je maar opnoemt en iedereen houd van andere instrumenten

maar goed beoordeel me niet te negatief ik wil niemand negatief beschrijven

ik vind alleen de montage verdiend een betere beoordeling

ik heb mijn zegje gedaan en sorry als iemand zich negatief aangesproken voelt dat was echt niet de bedoeling

Offline Soneg

• Topposter
  • Yamaha Genos
    • Soryt
« Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2017, 14:49 »
Rob , duidelijk verhaal ,
Maar voor het duidelijk lezen hoef je niet overal een zin "open" te laten  8)

Wel ben ik zeer nieuwsgierig hoe je de Montage als arranger zou kunnen gebruiken en hoe dat in de praktijk laat "handelen' .
Ik speel heel veel met gekochte songstyle's en dat is voor de Montage denk ik net een stap te ver om dat te converteren ?
Kan op YT weinig hierover vinden en horen , dat hij geweldig klinkt dat is een feit maar qua gebruiksgemak zal een Tyros toch winnen ( denk ik   ;) )

Gr,
Soryt  :)

Offline BramvT64

• Veelposter
  • Instrument: Yamaha PSR s970
« Reactie #9 Gepost op: 10 maart 2017, 19:01 »
Oke Rob, duidelijk (zand erover).....ik ben dan ook zeer benieuwd naar ervarings-deskundigen van deze Montage 7....wist tot een paar weken geleden niet eens het bestaan ervan. :bonk

Zo leer je nog eens wat...maar aan o.a. de reactie van Soryt te zien zal een Montage niet iets voor mij zijn...hou van vooral klassieke stemmen, koor, sopraan e.d. stemmen en uiteraard kerkorgel voices.

Afgelopen zondag is een echte kerk-orgel bespeler (en goede vriend van mij) bij mij thuis op visite geweest en heeft de PSR S970 (met extra organ pack) eens onder handen genomen.

Hij heeft jarenlang een Johannes Opus (nummer weet ik niet meer) kerkorgel thuis gehad, maar was zeker al 20 jaar weg...en heeft vorig jaar na wat (hevig) aandringen van mijn kant :) een Tyros-1 thuis staan, met helaas wat weinig kerkorgel-stemmen (maar wel mooie).
Hij was zeer te spreken over de vele kerkorgel voices die ik er nu op heb zitten....maar zowel hij als ik missen natuurlijk wel de pedalen (hij groot, ik klein pedaal).

Voor mij is er nog maar 1 droom...als ik vanavond op mijn paar vijf'jes de Staatsloterij win....ga ik onmiddellijk deze bestellen, de nieuwste Yamaha Electone (zal vast wel klein pedaal voor te koop zijn, maar met een ton in de loterij doen we niet moeilijk)  ;D :

(kijk ook eens naar de andere films van Marco op YouTube, aanrader)

Voorheen Tyros-1, 3 en 4 en T5...PSR s950, s970

• Print
Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omhoog
« vorige volgende »
  • Keyboardforum »
  • Yamaha keyboards »
  • Yamaha algemeen »
  • Yamaha Montage

PortaMx 1.54 | PortaMx © 2008-2015, PortaMx corp.
SMF 2.0.15 | SMF © 2013, Simple Machines
Flatline Theme made by NBK*Twitch
Modified by Netweters
Go To Top