Hoi Allemaal,Mijn broer en ik zijn onlangs begonnen met het bouwen van 2 pianovleugels. Deze vleugels krijgen de ruimte om onze keyboards in te leggen en daaronder komt dan nog een piano klavier met semi gewogen toetsen.Het geheel gaan wij gebruiken om een Dueling Piano Show op te starten waarmee we hopelijk een groot succes zullen behalen wij zijn allereerst begonnen met meten, meten en nog eens meten. Uiteindelijk hebben we het formaat bepaald en hebben we de bodem plaat (die tevens fungeert als basis voor de rest) uitgezaagd en zijn we begonnen met bouwen van het frame.Het keyboard en het klavier liggen er nu even in ter illustratie om een idee te krijgen hoe het er uit moet komen te zien.Het is de bedoeling dat men op de pianos kan staan cq dansen, dus moeten we zorgen voor een stevig frame. rekening houdend met het feit dat het totaal ook nog redelijk draagbaar moet zijn door 2 personen.(zie hier ook tevens het buigbare hout wat we ook ter illustratie er even tegenaan hebben gezet.)We gebruiken vurenhouten balken van 44X44mm om het frame te bouwen. Alle onderdelen voor de piano maken we met de hand. Dit vergt wel behoorlijke precisie, maar het resultaat is er dan ook wel naar;Dit wordt de ruimte waar wij onze Yamaha keyboards in kunnen leggen.Achter het piano klavier komt een constructie waar wij de keyboards op kunnen zetten. We zitten te denken aan een verstelbare plank. hoe we dit precies gaan doen, weten we nog niet.(we hebben rekening gehouden met het formaat van een Tyros in de eventuele toekomst.)hier even een sneakpeak met de bovenplaat er opgelegd:Eindelijk is het frame helemaal klaar nu.... mij lijkt dat er een olifant probleemloos op kan bivakkeren :En vandaag (22-10-2010) is mijn broer bezig geweest met het maken van de poten, en de daarbij behorende constructie... dit is ongeveer het lastigste werk ... dit moet van dusdanige kwaliteit zijn dat het alle lasten kan dragen waarvan wij vermoeden dat die gaan komen Ikzelf ben bezig geweest met het uitmeten/zagen/monteren van de eerste rechte zijwanden:Al met al een flinke klus dus! .. het keyboard word zo ver mogelijk weg gewerkt in de behuizing, maar wel op een dusdanige manier dat we het scherm, en de knoppen nog goed kunnen zien.We zijn deze week al drie avonden bezig geweest, inclusief een avondje shoppen bij de Praxis. Ik kan je al wel vertellen; we beleven al erg veel voorpret bij het bouwen van deze giganten. We kunnen echt niet wachten om ze in gebruik te gaan nemen!We hebben nog heeeel veel leuke ideeën die we ten uitvoer gaan brengen, maar die houd ik nog even geheim Zodra ik weer nieuwe foto's heb, zal ik die hier updaten!Tot zover...Groetjes,Berry DellenoyPs: Swing Piano's (ook deze is in aanbouw)
Zoals belooft een tweetal foto's...er is ook een leuk filmpje gemaakt, maar die is nog niet in mijn bezit ...Morgen de grote dag! spannend hoor!erg blij met het resultaat!Zo ziet ie er nu dus uit!Even tussen twee ""..Het kan zijn dat de foto's een tijdje niet te zien zijn...Raak niet in paniek, blijf vooral rustig ... dat komt door de verhuizing... de home server verhuist ook mee, en daar worden de foto's op gehost. Ze komen zeer zeker terug