Keyboardforum

• Index
  • Help
  • Zoek
  • Inloggen
  • Registreren

• Keyboardforum »
  • Algemeen »
  • Arrangers & Keyboards - Algemeen »
  • Drawbar settings

Nieuwste berichten

Even voorstellen
door Kris
[Gisteren om 22:07]
MusicFinder Nederlandse songs Tyros 2
door Kris
[Gisteren om 21:51]
snowbird style
door Ron
[23 april 2018, 07:16]
pedaal voor tyros 4
door Danny
[22 april 2018, 10:39]
NIEUWE KORG PA700 EN PA1000
door john smies
[21 april 2018, 19:11]
sukiyaki style - voice ?
door --Harry--
[20 april 2018, 18:01]
Even voorstellen
door --Harry--
[18 april 2018, 08:07]
PSR E453 user voices
door Aaad
[17 april 2018, 22:54]
i-mx1 yamaha
door Ron
[17 april 2018, 14:41]
Ook ik zal me even voorstellen
door hans
[15 april 2018, 18:46]

De cijfertjes

Statistieken
  • *Totaal Posts: 50543
  • *Totaal Topics: 7709
  • *Online Vandaag: 31
  • *Meeste Online: 282
(15 januari 2014, 09:46)
Gebruikers online
  • *Gebruiker: 0
  • *Gasten: 13
  • *Totaal: 13
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: 1 2 [3]  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: Drawbar settings  (gelezen 15755 keer)

Offline Edgar74

• Topposter
  • Geslacht: Man
  • Instrument: ELKA AMK 801, Ketron X4,Wersi Ox7,
Re: Drawbar settings
« Reactie #20 Gepost op: 19 mei 2011, 13:46 »
Ik heb 1x deze plexiglas B3 & leslie in het echt mogen bewonderen in een Atelier,
Waar de B3 werd voorzien van een nieuwe zijkant, Het instrument schijnt nogal breuk gevoelig te zijn.
Maar zo als gewoonlijk mag je van de gear ( en concerten van Prince ) geen foto's maken.
Ik kwam deze toevallig tegen op het internet, deze B3 schijnt wel vaker voor dit euvel in reparatie te zijn geweest.
Ik ben erg benieuwd of de plaatser van deze foto's op het internet nooit een brief heeft ontvangen van de advocaat of management van The Artist himself
De B3 is niet meer live te bewonderen,maar het is en blijf een Imposant instrument zeker in deze custom uitvoering.
Dat Wersi ook Plexiglas varianten heeft gemaakt weet ik, maar van deze B3 met leslie is er zover ik weet maar ooit 1 vervaardigd.

adrosalpha

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 20 mei 2011, 00:42 »
Het ziet er gelikt uit, maar eigenlijk mis ik toch iets.
Ik mis er wel een paar goudvissen in. ;) ;) :rofl :rofl

Arie. :zwaai :zwaai

Offline Aaad

• Topposter
« Reactie #22 Gepost op: 20 mei 2011, 22:49 »
Ik vind het z'n doel nogal voorbij schieten. Een plexiglas kast maak je om het dynamische hart te laten zien van een muziekinstrument.
Een vleugel of een lesliebox laten nog wat bewegende delen zien, maar wat zie je nou aan een bundel draad en een paar gloeiende buizen op grijze versterker chassis zoals Hammond ze maakte?
De toonwielen zie je ook niet bewegen want die zitten ingepakt in de "versnellingsbak". Het complete stel manualen zit in de doorzichtige kast ook nog eens ingepakt.
En inderdaad, plexiglas is op zijn eigen manier ook breekbaar, zoals ik zelf nog wel eens ervaar. Het is alleen in tegenstelling tot glas wel makkelijker te lijmen.

Aad

Offline Edgar74

• Topposter
« Reactie #23 Gepost op: 21 mei 2011, 12:32 »
Deze Plexiglas B3 & Leslie, kwam ik per toeval tegen tijdens een excursie van mijn werk.
Omdat ik in de kunstofindustrie werkzaam ben,maakte het atelier deel uit van de Excursie.
In dat atelier stonden wel meer niet allerdaagse atributen/instrumenten vervaardigd uit plexiglas.
Projecten die in aanbouw waren of voor reparatie.
Het uitgangspunt (van de opdrachtgever Prince) voor de B3 & Leslie,was dat het moest lijken ofdat het geheel uit 2 stukkken plexiglas was opgetrokken.
Zoals op de foto's misschien wel te zien is, dat alle componenten niet geschroeft maar gelijmt zijn.
Niet echt een stabiele constuctie(zeker niet voor een on the road Instrument) om mee te gaan leuren.
Volgens de restaurateur, hielden de Prince-roadies kleine weddenschappen onder elkaar in welke staat de B3 uit de flightcase zou komen bij de opbouw van elk concert.
Wat best aannemelijk was,want de B3 zag er echt niet meer uit, overal waren er wel stukken van de kast af gesprongen of losgelaten.
Wat ook te zien is tussen foto 1 en 2 dat het onderstel al een keer is vervangen.
De eerste foto staat de B3 nog op een soort pilaar,foto 2 heeft het onderstel een orginelere uitstraling.

Volgens verkregen info:
Het was niet zo zeer om de inkijk van het instrument dat er een plexiglas behuizing omheen was gebouwd.
Maar meer als onderdeel van de laser/lichtshow die van het geheel van de concerten deel uit maakte.
Naar eigen inzicht:Maar ja,dan hadden ze volgens mij (voor duurzaamheid en stabiliteit)net zo goed een B3 & Leslie wit kunnen overspuiten icm fluorescerend licht.

Maar ik ga het hier bij laten,het ging tenslotte alleen om de foto's.
Niet om dit topic een hele andere wending te geven

Citaat van: Aaad op 20 mei 2011, 22:49
Ik vind het z'n doel nogal voorbij schieten. Een plexiglas kast maak je om het dynamische hart te laten zien van een muziekinstrument.
Een vleugel of een lesliebox laten nog wat bewegende delen zien, maar wat zie je nou aan een bundel draad en een paar gloeiende buizen op grijze versterker chassis zoals Hammond ze maakte?
De toonwielen zie je ook niet bewegen want die zitten ingepakt in de "versnellingsbak". Het complete stel manualen zit in de doorzichtige kast ook nog eens ingepakt.
En inderdaad, plexiglas is op zijn eigen manier ook breekbaar, zoals ik zelf nog wel eens ervaar. Het is alleen in tegenstelling tot glas wel makkelijker te lijmen.

Aad
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2011, 12:54 door Edgar74 »

Offline Soneg

• Topposter
  • Yamaha Genos
    • Soryt
  • Instrument: Yamaha Genos , Nord Electro 5D
« Reactie #24 Gepost op: 21 mei 2011, 12:47 »
We dwalen wel lekker ver van het onderwerp af :Drawbar setting .

Soryt :)
Yamaha Genos ,MFc10,Nord 5d

Offline Edgar74

• Topposter
« Reactie #25 Gepost op: 21 mei 2011, 13:01 »
En nu weer on topic: http://www.hammond-organ.com/product_support/drawbars.htm  ;)
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2011, 13:08 door Edgar74 »

• Print
Pagina's: 1 2 [3]  Allemaal   Omhoog
« vorige volgende »
  • Keyboardforum »
  • Algemeen »
  • Arrangers & Keyboards - Algemeen »
  • Drawbar settings

PortaMx 1.54 | PortaMx © 2008-2015, PortaMx corp.
SMF 2.0.15 | SMF © 2013, Simple Machines
Flatline Theme made by NBK*Twitch
Modified by Netweters
Go To Top