Index
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Keyboardforum
»
Harde en zachte waren
»
Sequencers, muziekprogramma's en overige software
»
Akkoorden in midi files
Nieuwste berichten
snowbird style
door
Ron
[
Vandaag
om 07:16]
pedaal voor tyros 4
door
Danny
[
Gisteren
om 10:39]
NIEUWE KORG PA700 EN PA1000
door
john smies
[21 april 2018, 19:11]
sukiyaki style - voice ?
door
--Harry--
[20 april 2018, 18:01]
Even voorstellen
door
--Harry--
[18 april 2018, 08:07]
PSR E453 user voices
door
Aaad
[17 april 2018, 22:54]
i-mx1 yamaha
door
Ron
[17 april 2018, 14:41]
Ook ik zal me even voorstellen
door
hans
[15 april 2018, 18:46]
Style voor Roland EA7
door
reniebal
[15 april 2018, 16:00]
musicfinder Tyros 4
door
Megat
[14 april 2018, 19:27]
De cijfertjes
Statistieken
Totaal Posts: 50539
Totaal Topics: 7706
Online Vandaag: 37
Meeste Online: 282
(15 januari 2014, 09:46)
Gebruikers online
Gebruiker: 0
Gasten: 26
Totaal: 26
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Akkoorden in midi files (gelezen 6596 keer)
vlbrgt
Veelposter
Geslacht:
Akkoorden in midi files
«
Gepost op:
22 april 2011, 21:33 »
Beste forumleden,
Hoe kan ik met Sibelius 6 of met Sonar X1 de akkoorden in een midi file inbrengen zodanig dat ik ze op mij PSRS550 via het scherm kan lezen.
Heb reeds met Sibelius en Sonar X1 de akkoorden boven de notenbalk geplaatst, maar deze komen niet op het scherm van mijn keyboard.
Mvg
Etienne
Yamaha Tyros 4 + Tweede manuaal + Zelfbouw Midi Processor + Roland BK7m + TRSMS04 Speakers - Yamaha MG102C mixer - Samson Media O N E 4a speakers - PC + Sibelius 6 + Sonar X1 + MixMaster
*** In alles is Muziek, als men maar oren heeft. ***
Ron
Global Moderator
Topposter
Geslacht:
Korg Pa 300, ZoomR16, Cubase 9.5 Elements
Instrument: Korg Pa 300
Re: Akkoorden in midi files
«
Reactie #1 Gepost op:
22 april 2011, 22:18 »
Hiervoor heb je het volgende programma:
Serenade (
http://www.1manband.nl/serenade/index.htm
)
Kost een eurie of 9
Ron.
Slechte muziek is wat onze kinderen graag horen. Goede muziek is wat wij als kinderen graag hoorden. Quincy Jones!!
vlbrgt
Veelposter
Geslacht:
«
Reactie #2 Gepost op:
23 april 2011, 14:29 »
Hallo Ron en forumleden,
Volledig akkoord met dit voorstel van het Serenade programma.
Heb ook PSRUtil en hiermee is het mij ook gelukt, alhoewel je achteraf de akkoorden moet wijzigen (want PSRUtil zoekt deze in het begin zelf op).
Echter had ik toch graag geweten of het met een van voornoemde programma's (Sibelius 6 og Sonar X1) die ik mijn inziens duur genoeg betaald heb, ook mogelijk is.
Met deze programmas lukt het niet door simpelweg de akkoorden als tekst boven de notenbalk te plaatsen. Deze worden dan niet getoond op mijn PSRS550.
Als er alsnog iemand weet of dit kan, graag een reactie .
Met vriendelijke groeten
Etienne
Yamaha Tyros 4 + Tweede manuaal + Zelfbouw Midi Processor + Roland BK7m + TRSMS04 Speakers - Yamaha MG102C mixer - Samson Media O N E 4a speakers - PC + Sibelius 6 + Sonar X1 + MixMaster
Ramon1973
Gast
«
Reactie #3 Gepost op:
23 april 2011, 21:44 »
Hoi Etienne,
Nou ik ben te weinig bekend in X1 om er een goed antwoord te kunnen geven.
Ik hoop niet dat je de programma's hebt aangeschaft voor alleen deze functie want dat zou een beetje zonde zijn.
X1 is niet mijn favoriete stukje software om muziek mee te maken.
Had gelukkig een testversie ervan, Cubase blijft toch meer favoriet.
Groetjes:Ramon
bastiaan
Gast
«
Reactie #4 Gepost op:
07 december 2011, 21:42 »
Beste Etienne
ik heb ook serenade ( prima programma ) ik heb al wat karaokefiles gemaakt van midi
ik heb nu ook nu ook PSRUTI en ik wil graag de akkoorden opzoeken die in een midifile zitten
weet jij misschien hoe te handelen,want ik vind het opzoeken vaak een tijdrovende kwestie
alvast bedankt voor een tip Paul
vlbrgt
Veelposter
Geslacht:
«
Reactie #5 Gepost op:
07 december 2011, 23:01 »
Bastiaan (Paul),
Het vinden van akkoorden uit een midi-file is één van de mogelijkheden die PSRUTI bevat.
Het resultaat zal echter nooit 100 % correct zijn. Je zal altijd achteraf nog een aantal wijzigingen moeten aanbrengen.
Het is ook heel erg afhankelijk van de gebruikte midi-file.
Het komt erop neer dat het programma aan jou vraagt uit welk midi kanaal of kanalen je de akkoorden wil gaan zoeken. Maw je moet de muziek in een notatieperogramma eventueel onderzoeken om dit redelijkerwijs correct te kiezen. Je kan natuurlijk ook uit proberen door telkens andere kanalen te kiezen en dan het beste resultaat te kiezen, of eventueel een combinatie van verschillende resultaten.
Hoe te handelen om met PSRUTI de akkoorden te zoeken, kan je in handleiding (toets help) lezen (bestaat enkel wel in Engels of Duits).
De reden waarom ik PSRUTI op mijn PC heb is omdat je met dit programma de akkoorden als XF-formaat kan invoegen in de midi-files. Zelf akkoorden zoeken met PSRUTI doe ik niet. Ga altijd uit van bladmuziek.
Ik weet niet of dit antwoord je verder helpt, maar als je je wil verdiepen in het gebruik van PSRUTI kan je best eerst de handleiding eens doornemen.
Heb je dan nog specifieke vragen mag je mij altijd contacteren.
Mvg
Etienne
vlbrgt
Veelposter
Geslacht:
«
Reactie #6 Gepost op:
07 december 2011, 23:24 »
Bastiaan (Paul),
Hier nog een beknopte uitleg over het COMPUTE CHORD gedeelte in PSRUTI:
Werkwijze(n):
Eerst een midi file laden. (Let wel : gebruik altijd een kopie van je originele midi-file).
Toets ‘Compute Chords’ dan krijg je een venster, waarin links twee kolommen staan ‘Chord Channels’ en ‘Bass Channel’.
Hierin maak je de keuze uit welk kanaal(en), met eventueel een bass kanaal toegevoegd, je de Chords wil uitlezen. Als je weet welk kanaal(en) (instrument(en)) de akkoorden van het lied volgt kan je dat(die) gebruiken.
Rechts kan je kiezen uit ‘Simple Chords’ aangevinkt of niet. Eenvoudige akkoorden of meer complexe akkoorden.
Sysex Chords ga ik niet over uitwijden (heb ik zelf nog geen behoefte aan gehad).
Dan heb je de keuze uit ofwel ‘Insert’ ofwel ‘Protocol’ Ofwel ‘Protocal as Lyrics’.
INSERT : Als je de gepaste kanalen gekozen hebt (Je MOET minstens één kanaal kiezen, anders doet het programma niets) en je hebt Insert aangevinkt dan plaatst het programma na op OK te drukken de Akkoorden in de midi-file (Er verschijnt eerst nog een venster waarin het aantal gevonden akkoorden wordt weergegeven). Je kan nu met play de midi file afspelen en de akkoorden worden dan ook op je computerscherm getoond (Als je keyboard aangesloten is op je computer kan de muziek zelfs via je keyboard weergegeven worden – akkoorden blijven voorlopig alleen nog maar zichtbaar op je PC-scherm). Je kan nu met ‘Save As’ je midi-file, met inbegrip van de XF akkoorden, bewaren.
PROTOCOL : Als je de gepaste kanalen gekozen hebt (Je MOET minstens één kanaal kiezen, anders doet het programma niets) en je hebt Protocol aangevinkt dan vraagt het programma naar welk bestand je de gevonden akkoorden wilt wegschrijven. Maw ze worden NIET in de midi-file geplaatst, maar wel in een bestand dat je zelf kan benoemen.
Bedoeling is dat je deze bewaarde Chords later aan je midi file kan toevoegen via IMPORT CHORDS (Chords in XF formaat).
Het gemaakte tekstbestand kan je eventueel zelf op PC aanpassen en dan later met IMPORT CHORDS aan je midi file toevoegen. In de handleiding is te vinden hoe de opmaak van dit tekstbestand er MOET uitzien.
PROTOCOL AS LYRICS : Als je de gepaste kanalen gekozen hebt (Je MOET minstens één kanaal kiezen, anders doet het programma niets) en je hebt Protocol as lyrics aangevinkt dan vraagt het programma naar welk bestand je de gevonden akkoorden wil wegschrijven. Maw ze worden NIET in de midi-file geplaatst, maar wel in een bestand dat je zelf kan benoemen. Bedoeling is dat je deze bewaarde Chords later aan je midi file kan toevoegen via IMPORT LYRICS (Chords als Lyrics weergeven)
Mvg
Etienne
bastiaan
Gast
«
Reactie #7 Gepost op:
17 december 2011, 18:40 »
beste Etienne
hartelijk bedankt voor de uitvoerige uitleg
ik ga het zeker proberen
vg groeten
Paul
Rotterdam
megensvanvught@ziggo.nl
Nieuw lid
Geslacht:
Instrument: tyros 2
«
Reactie #8 Gepost op:
01 februari 2016, 17:50 »
hoi,ik zie dat er hier mensen zijn die serenade gebruiken voor het invoegen van teksten en akkoorden,ikzelf heb dit programma ook maar ik weet niet hoe ik de teksten uit de lyrics editer naar het grote scherm kan kopieren,kan iemand mij dit mss vertellen en uitleggen bvd gr hans
Print
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »
Keyboardforum
»
Harde en zachte waren
»
Sequencers, muziekprogramma's en overige software
»