Keyboardforum

• Index
  • Help
  • Inloggen
  • Registreren

• Keyboardforum »
  • Korg keyboards »
  • Korg algemeen »
  • Korg MP10 Pro

Nieuwste berichten

Even voorstellen
door --Harry--
[Vandaag om 12:00]
tyros 5 of psr sx900
door Soneg
[Gisteren om 23:20]
Nord Stage 3 Compact
door Rene67
[06 december 2019, 21:31]
Te Koop Roland CM 220 keyboard versterker
door Roland-Rudy
[05 december 2019, 09:32]
Ervaringen met de PSR - SX700.
door BramvT64
[03 december 2019, 22:57]
Genos heel moeilijk probleem met midi
door Aaad
[03 december 2019, 18:04]
Style voor Hand en Hand, Kameraden gezocht.
door BramvT64
[02 december 2019, 12:59]
Genos 2.0
door Noel
[01 december 2019, 17:41]
audio interface
door Rene67
[01 december 2019, 08:13]
Drumsessie
door Rene67
[28 november 2019, 18:18]

De cijfertjes

Statistieken
  • *Totaal Posts: 51733
  • *Totaal Topics: 7905
  • *Online Vandaag: 227
  • *Meeste Online: 286
(19 november 2019, 14:37)
Gebruikers online
  • *Gebruiker: 0
  • *Gasten: 33
  • *Totaal: 33
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: 1 [2]  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: Korg MP10 Pro  (gelezen 9573 keer)

pjottr

• Gast
Re: Korg MP10 Pro
« Reactie #10 Gepost op: 20 juli 2013, 14:05 »
Hey Ron,

ik ben nieuw hier en heb je verhaal gelezen. ook ik heb heb heel veel interesse voor de MP10. Heb je inmiddels al ervaring met de Korg? Heel benieuwd. ik kan hem gek genoeg bijna nergens meer vinden op internet, uit de roulatie misschien?
 Groetjes,

Pjottr

Offline Ron

• Global Moderator
  • Topposter
  • Geslacht: Man
  • Zoom R16, Behringer Xenyx Control2usb, Elements 10
    • StudioGerrieRon
    • Duo Gerrie en Ron
    • Duo Gerrie en Ron
  • Instrument: Yamaha 9000pro
« Reactie #11 Gepost op: 20 juli 2013, 21:07 »
Hoi Pjottr,

ik heb de mp10 thuis gebruikt in mijn studio.
Ik heb er met veel plezier mee gewerkt, hij is zeer veelzijdig inzetbaar, ook
op het podium. Ik heb er in de studio een masterklavier aan gekoppeld en
instellen was appeltje eitje. Alles is erg goed en overzichtelijk, dus hij is heel makkelijk
in te stellen. Wat erg prettig is, is dat je er een apart beeldscherm op aan kunt sluiten, zodat je
wat makkelijker de zaak kunt overzien, althans zo had ik het in mijn studio.

Op het podium weet ik het niet, ik heb hem daar nooit gebruikt.
Ik heb hem wel getest op onze PA ( Bose L1 model 1 duall bass ), om te kijken hoe de uitsturing was. Deze is erg goed en krachtig. Zoals we van Korg mogen verwachten.

De mp10pro  is eigenlijk de pa800 of pa 2 xpro maar dan zonder styles.

Er is genoeg qua info te vinden op het net over de Mp10pro, in ieder geval op de Korg site.

Het apparaat is niet zo van de grond gekomen als Korg had gewild.
Dit kwam mede door de veel te hoge prijs die ze in het begin vroegen, en de kleine
storingen die er in zaten. Na de software update was dit verhopen.

Ik heb hem nu verkocht tesamen met mijn Boss br800 omdat ik een andere
meersporen recorder wil gaan aanschaffen, met meer mogelijkheden, en ik wat meer
ruimte in mijn studio wil. Al die apparatuur is leuk, maar met de tegenwoordige recording software zoals Cubase, Cakewalk, etc heb je al die losse meuk eigenlijk niet meer nodig.

Er ishelaas moeilijk te komen aan de MP10pro. Een heel goede optie, eigenlijk eerlijk gezegd beter, is http://www.ketron.be/nl/modules/midjay-plus. De prijs is er dan ook wel naar: http://www.muziekhuisdera.nl/show_product.php?prod_id=618&selectie=4&ag=Modules/Expanders. Maar dan heb je ook wat.

Het jammere van dit verhaal is, is dat Korg te snel met deze module op de markt kwam en niet
even goed gekeken heeft naar de Midjay van Ketron. Als  Korg hetzefde concept had gevolgd, was de MP 10 ook een succes geworden. Als ze er een arranger gedeelte bij in hadden gebouwd, net zoals bij de Midjay, was hij zeer aantrekkelijk geweest, want niet iedereen wil met een zwaar en groot keyboard zoals de Pa2xPro op pad. Dan was dit een ideale oplossing geweest.

Ik heb met zeer veel plezier gewerkt met de MP 10, maar zoals gezegd wou ik wat meer ruimte in mijn studio. En aangezien we nu optreden met orkestbanden doe ik dus meer richting het studio werk en heb er dus voor gekozen deze te verkopen en een grotere meer sporen recorder aan te schaffen.

Ik zou goed nadenken wat ik deed. De MP10 is echt niks mis mee, maar ik zou me eens verdiepen in de Ketron Midjay. Wil je toch voor de MP10 gaan zul je internet af moeten struinen, ook in het buitenland.

http://www.rockpalace.com/product/Korg-MP10Pro-Media-Player

http://www.amazon.com/Korg-MP-10-Pro/dp/B003X1S1MW

http://www.ebay.nl/itm/Korg-MP10-PRO-Tastiere-Arranger-e-Workstation-/251243399578?pt=Microfoni_e_Karaoke&hash=item3a7f46099a#ht_3755wt_1045

Ron.
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2013, 08:29 door Ron »
Slechte muziek is wat onze kinderen graag horen. Goede muziek is wat wij als kinderen graag hoorden. Quincy Jones!!

BBMusic

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 28 juli 2013, 22:21 »
Ook ik heb de Korg MP10 Pro te koop gezet Ron op MP...( zo goed als zeker al verkocht )
Zit te denken om misschien de Roland BK9 voor de fun erbij te kopen.

Ik ben niet zo'n losse zanger of entertainer op het podium en sta toch nog altijd het liefst achter mijn toetsen.
Ik zag ergens staan een MiDJ...iemand die meezingt en mee speelt met midifiles.
Nu speel ik zelf ook nog wel dus ik ben een combi van beide...zelf spelen en midifiles...
Maar ik was hem ook zo kwijt, het apparaat is top heb ik niets op aan te merken.
De MidJay die jij zei heb ik de gewone en de plus gehad...ook goede klanken maar 1 x display kapot 250 euro...1 x al mijn files verprutst door rede onbekend...het blijven toch probleem dingen vind ik.
En Ketron staat er om bekend dat het niet allemaal vlekkeloos verloopt met hun apparatuur....ook de service vind ik zeer matig.
Ik zou graag de Ketron Audya willen maar vanwege ook al een keer thuis gehad ( gratis te leen gekregen van een muziekzaak ) vol met fouten.
De software was nog niet af...nu inmiddels nieuwe software ervoor maar ja dan heb je bij mij al de twijfels gekweekt.

Maar we zien het straks wel, als de Korg MP10 Pro weg is gaan we weer scheumen naar iets nieuws om te proberen en te testen..

gr BB

Offline Ron

• Global Moderator
  • Topposter
  • Geslacht: Man
  • Zoom R16, Behringer Xenyx Control2usb, Elements 10
    • StudioGerrieRon
    • Duo Gerrie en Ron
    • Duo Gerrie en Ron
  • Instrument: Yamaha 9000pro
« Reactie #13 Gepost op: 29 juli 2013, 08:53 »
Ja inderdaad BB. Ketron staat wel bekend om zijn probleem gevallen.
Maar wat wel een feit blijft is dat Korg te snel is geweest met het op de markt brengen
van de Mp10pro. Hadden ze hier een arrangerfunctie bij ingebouwd dan was deze
veel beter op de markt terecht gekomen dan nu.

Het is erg jammer, want de kwaliteit en mogelijkheden van de Mp10 zijn legio.
Korg heeft hier jammer genoeg niet voor gekozen. Dan denken Ketron en Roland toch
wat beter na over dit concept, eerlijk is eerlijk.

Ik werk op het podium met orkestbanden en die speel ik af met een laptop, veel
makkelijker te bedienen met BPM Studio Pro. De Mp10 had ik in mijn studio staan, en gebruikte ik om midifiles aan te passen met de Korg klanken om het geheel hierna te bewerken en mp3 van te maken.

Ron.
Slechte muziek is wat onze kinderen graag horen. Goede muziek is wat wij als kinderen graag hoorden. Quincy Jones!!

BBMusic

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 29 juli 2013, 17:53 »
Nou de Korg MP10 pro is verkocht...
Net verstuurd naar Zeeland.
Alles netjes geregeld.
Nu nog ff dimdammen wat er nu moet komen...ik twijfel nog aan de Roland BK-9 als extra keyboard of misschien wel als vast keyboard.
Ben er nog niet uit...dacht eerst ook aan de PSR S910 maar blijf hem kinderachtig vinden en goedkoop qua knopjes en bediening...verder wel een mooi keyboard qua klank en mogelijkheden.
En ook lekker licht want dat gaat toch steeds belangrijker worden. Zo min mogelijk slepen.
Hou je op de hoogte...

gr BB

• Print
Pagina's: 1 [2]  Allemaal   Omhoog
« vorige volgende »
  • Keyboardforum »
  • Korg keyboards »
  • Korg algemeen »
  • Korg MP10 Pro

PortaMx 1.54 | PortaMx © 2008-2015, PortaMx corp.
SMF 2.0.15 | SMF © 2013, Simple Machines
Flatline Theme made by NBK*Twitch
Modified by Netweters
Go To Top