Keyboardforum

• Index
  • Help
  • Zoek
  • Inloggen
  • Registreren

• Keyboardforum »
  • Algemeen »
  • Synthesizers »
  • Juno Di

Nieuwste berichten

Even voorstellen
door Kris
[Gisteren om 22:07]
MusicFinder Nederlandse songs Tyros 2
door Kris
[Gisteren om 21:51]
snowbird style
door Ron
[23 april 2018, 07:16]
pedaal voor tyros 4
door Danny
[22 april 2018, 10:39]
NIEUWE KORG PA700 EN PA1000
door john smies
[21 april 2018, 19:11]
sukiyaki style - voice ?
door --Harry--
[20 april 2018, 18:01]
Even voorstellen
door --Harry--
[18 april 2018, 08:07]
PSR E453 user voices
door Aaad
[17 april 2018, 22:54]
i-mx1 yamaha
door Ron
[17 april 2018, 14:41]
Ook ik zal me even voorstellen
door hans
[15 april 2018, 18:46]

De cijfertjes

Statistieken
  • *Totaal Posts: 50543
  • *Totaal Topics: 7709
  • *Online Vandaag: 37
  • *Meeste Online: 282
(15 januari 2014, 09:46)
Gebruikers online
  • *Gebruiker: 0
  • *Gasten: 15
  • *Totaal: 15
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Juno Di  (gelezen 8437 keer)

Local Hero

• Gast
Re: Juno Di
« Reactie #10 Gepost op: 29 januari 2013, 14:14 »
Juno DI kun je gewoon via een USB A-B kabel aan je computer verbinden, dat is geen punt. Kan zijn dat je wat drivers van Roland moet downloaden maar dat is het dan ook.

Die latency zal waarschijnlijk niet verdwijnen aangezien dat niets te maken heeft met het keyboard, maar puur met je computer. Je kan kijken of je de ASIO drivers kan downloaden en het probleem dan is verholpen. Punt is dat die latency komt doordat je systeem wat hard moet werken. Normaal gesproken heb je daar weinig last van maar audio kan soms aardig wat vragen van je computer. Ik kan zelf bijvoorbeeld ook via m'n Roland stage piano direct midi signalen versturen naar m'n laptop maar die komen via de interne geluidskaart veel te traag naar buiten, ook na updaten van de drivers.

Andere optie is om een andere (externe USB) geluidskaart aan te schaffen die daar wel mee kan werken. Heb twee jaar terug een extern geluidskaartje gekocht voor € 150 welke meteen een MIDI interface was en probleem was opgelost (plus een beter geluid). Minder fratsen = goedkoper dus een losse USB geluidskaart moet uit te halen zijn. :)

Hattrick25

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 30 januari 2013, 13:05 »
Voilla heb het kabeltje :)

Ondertussen nog wat rondgekeken naar monitors om aan te sluiten op de Juno en op de pc :p

- M-audio AV 30 (€85,00)
- M-audio AV 40 (€ 100,70)
- Behringer MS 40 (€129,00)

Daar zou ik uitkiezen :) Mijn voorkeur gaat uit naar de M-audio AV 40, wel ni makkelijk meer te verkrijgen. Bij musicstore.de hebben ze het nog wel, maar daar heb ik nog nooit iets besteld... Dus even checken bij Keymusic of ze hun prijs laten zakken dan is het misschien ook een optie :) Ook bij piens prijsaanvragen gedaan, maar krijg geen reactie ...

Dat het maar snel avond is  ;D ik wil lawaai gaan maken :p

Kabel is wel maar een meter lang, dus dat gaat misschien nipt worden  :o

Local Hero

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 30 januari 2013, 16:27 »
Bij musicstore kun je voor zover ik weet gewoon bestellen zonder problemen. Heb er nooit online iets gekocht maar daarover hoor ik goede reviews. Ben wel vaker in hun winkel in Keulen geweest. Prima service, groot aanbod en best goede prijzen.

Hattrick25

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 30 januari 2013, 22:59 »
Werkt perfect  :red: Morgen alles beetje schikken en dan misschien nog een paar extra boxen bestellen :) 85euro is een leuke prijs denk ik :) eerst nog wat reviews zoeken :)

En dan spelen maar!!! :p

Hattrick25

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 31 januari 2013, 14:58 »
M-audio AV30 are on the way! Dank u bax-shop  ;D

Heb nu wel gezien dat de prijs in duitsland gestegen was ... Dus hoop dat ze niet moeilijk doen  ???

Vanavond alles betalen en hopelijk morgen al in huis! En anders is het maar voor zaterdag  :P

De reactie van mijn vriendin gisteren: "waarde gij dat da zo'n lawaai maakte?" grrrr :P

Hattrick25

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 04 februari 2013, 13:24 »
Ondertussen mailtje gehad van bax-shop en krijg die lage prijs :) samen me een contactdoos en RCA kabel onderweg  ;D (hoop ik)

Is hier ergens een topic om je keyboard te schatten? Want zou mijn Yamaha PSR E 333 willen verkopen  :) Maar zou niet weten wat ik er nog voor kan vragen? 150euro?
Zijn er trouwens winkels in België of Nederland die uw keyboard overnemen voor een redelijke prijs? in ruil voor bv cash of te goed bon...

Dan nog een heel andere vraag: Ik zou een Midi keyboardje willen kopen voor te kunnen werken op de pc.
Dacht aan een 49 keys midi controller

Novation Impulse 49
Novation Remote SL MKII 49

Iemand er al ervaring mee met deze midi controllers? Of zouden jullie een ander aanraden? :)

Dan heb ik nog een vraag, maar die zal ik later stellen :P

Hattrick25

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 04 februari 2013, 13:42 »

Als hulpmiddeltje :) Welke kabels gebruikt diene mens? :)

Offline SOLEMIO

• Veelposter
  • Geslacht: Man
  • Instrument: Yamaha, Korg, Ketron, Roland, Hammond ..
« Reactie #17 Gepost op: 04 februari 2013, 14:25 »
Dag Hattrick,

Ik denk dat Euro 150,- nog haalbaar moet zijn voor een 2e hands e-333 in goede conditie.
Heb er eentje zien staan voor maar 50 Euro, maar die is dan misschien in zeer slechte staat
of zo, maar ook andere tegen de 200 euro.
Hoe dan ook vermoed ik dat je het best privé verkoopt (via e-bay/marktplaats of zo) want
ik geloof niet dat winkels zo happig zijn om een instrument over te nemen tegen cash of een
tegoed bon wanneer het géén inruil betreft. Zelfs bij inruil kan het zijn dat ze nog een percentage
van je prijs opeisen en dat je je centen pas krijgt wanneer het keyboard door de winkel zelf
daadwerkelijk verkocht werd.
Er zijn echter misschien andere forumleden die je wél een goed adresje kunnen geven (liefst
in België vermoed ik ?).
En zet hem best ook hier op het forum onder de rubriek "de markt" hé.

Groetjes,
Bob

Local Hero

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 04 februari 2013, 19:48 »
Tja, een keyboard met USB-to-host verkopen om er een midi controller met dezelfde uitgang maar minder toetsen voor terug te kopen? Is dat handig? Ik denk 't niet. ;)

Of heb je die faders allemaal nodig?

In het filmpje zie ik een midi kabel (die rooie). Niks speciaals dus. ;)

Hattrick25

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 05 februari 2013, 08:33 »
Zal het keyboard hier op het forum eens zetten :) Was een zeer goed beginnerskeyboard en heb het gisteren nog getest en alles werkte nog goed...

Ook antwoord gekregen van Bax Shop, maar zij nemen voorlopig geen 2e hands keyboard over (jammer genoeg)

Dan nog een vraagje:
- Hoe kan je opnemen in bv music creator 6? Want volgens mij mis ik iets :) audio interface mss?
- Ahja hoe kan je trouwens (zoals in het filmpje) loopen? zoals in het begin met de piano...

Ik zou die midi keyboard gebruiken voor op pc te prullen, mijn juno di gaat apart staan, want zo voor de pc zetten, gaat niet goedkomen.
Midi keyboard (25 keys?) + MPD32 en dat aangesloten op de pc... Maar dan ontbreekt er waarschijnlijk een audio interface? Of zou dat zo moeten lukken? Gewoon op record duwen en spelen? Wat mij niet gelukt is gisteren ...

Er zal wel een logica achter zitten, maar ik ben maar een beginner... Maar alle begin is moeilijk zeker? :)

• Print
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
« vorige volgende »
  • Keyboardforum »
  • Algemeen »
  • Synthesizers »
  • Juno Di

PortaMx 1.54 | PortaMx © 2008-2015, PortaMx corp.
SMF 2.0.15 | SMF © 2013, Simple Machines
Flatline Theme made by NBK*Twitch
Modified by Netweters
Go To Top