Keyboardforum

• Index
  • Help
  • Inloggen
  • Registreren

• Keyboardforum »
  • Mededelingen, oproepen etc »
  • Hee hallo, wie ben jij? »
  • Even voorstellen

Nieuwste berichten

De PSR S970 is binnen.
door pieter1969
[20 februari 2019, 08:11]
Het forum kraakt in de voegen
door Bart
[19 februari 2019, 21:20]
Mijn eerste nummer medley van de Shadows
door pieter1969
[19 februari 2019, 19:43]
Roland VA-76 USB Floppy drive Gotek
door --Harry--
[18 februari 2019, 16:26]
voice setting voor " time is tight "
door johnny
[14 februari 2019, 20:34]
Ook even voorstellen
door Rene67
[11 februari 2019, 09:41]
even voorstellen
door Rene67
[11 februari 2019, 09:31]
te koop: Technics KN2000
door johnny
[10 februari 2019, 19:25]
ketron x1 nederlandstaligebhandleiding
door Edgar74
[09 februari 2019, 10:40]
Roland G800
door pcallewaert
[09 februari 2019, 09:31]

De cijfertjes

Statistieken
  • *Totaal Posts: 51174
  • *Totaal Topics: 7822
  • *Online Vandaag: 86
  • *Meeste Online: 282
(15 januari 2014, 09:46)
Gebruikers online
  • *Gebruiker: 1
  • *Gasten: 51
  • *Totaal: 52

• *bensel
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 634 keer)

Offline Marc1501

• Lid
  • **
  • Geslacht: Man
  • Instrument: YamahaPSR E 403
Even voorstellen
« Gepost op: 05 december 2018, 14:44 »
Heel lang geleden 33 jaar om precies te zijn heb ik mijn Hammond B3 weg gedaan om plaats te maken voor de box. Na een aantal jaren elektrisch gitaar te hebben gespeeld (wat niet echt mijn ding is) heb ik 6 maand geleden besloten om mij een 2e hands keyboard aan te schaffen. Vanwege de prijs is het een Yamaha PSR E403 geworden. Weer wat studieboeken gekocht en ik denk dat ik ongeveer weer ben waar ik 33 jaar geleden ben gestopt.  Ik oefen nu iedere avond een half tot een  heel uur en heb het plezier weer helemaal terug.
Ondertussen er al achter wat de Yamaha allemaal kan en zeker niet kan.  Ben al over de aanschaf van een Tyros aan het nadenken. Het moet in ieder geval het B3 geluid kunnen evenaren. Hoop hier veel op te steken van de forumleden.

Marc

Online bensel

• Veelposter
  • Tyros 5/76, Pa4X/76, Liverpool, XE-1, MOXF6, VK8-M
    • Bensel Muziek
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 05 december 2018, 15:23 »
Hoi Marc,

Van harte welkom op het forum.
Mooi dat je weer begonnen bent met muziek maken.
Ik wil je niet teleurstellen, maar er is geen enkel keyboard dat een B3 kan evenaren.
Je hebt slechte en goede clones, maar het echte B3 geluid komt alleen uit een B3.

Groeten
Ben
Bezoek ook eens mijn website.
 Bensel Muziek

Offline Megat

• Veelposter
  • Instrument: Yamaha Tyros 5-76
« Reactie #2 Gepost op: 05 december 2018, 17:16 »
Dag Marc, bensel en anderen,

Ik denk dat ik het met bensel eens moet zijn.
Ik heb een Tyros 5. Dit instrument heeft enorm veel mogelijkheden en biedt mij veel plezier, met mooie voices en eigenlijk ook een goed geluid.
Ondanks dat het instrument zelfs 'Organworld' aan boord heeft, vind ik dat het orgelgeluid zelfs niet gelijkwaardig is aan mijn eerdere Kawai E550 electronische orgel, bouwjaar een aardig eindje in de vorige eeuw. Omdat ik ze een poosje naast elkaar had staan, kon ik ook vergelijken. Ik denk daarom dat het niveau van een B3 ook teveel gevraagd zal zijn.
Op mijn eerdere E443 bood een extra speakerset een flinke verbetering. Mogelijk geldt dat ook voor een Tyros, maar dat weet ik niet.
Aan de andere kant is het bij mij zo, dat je er aan went en het niet altijd als echt storend ervaart.

Offline Marc1501

• Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 05 december 2018, 20:31 »
Citaat van: bensel op 05 december 2018, 15:23
Hoi Marc,

Van harte welkom op het forum.
 maar het echte B3 geluid komt alleen uit een B3.

Groeten
Ben

Klopt Ben.  Maar de Euro's ontbreken om weer een gerestaureerde B3 te kopen. Had hem toen voor Hfl 5500,-  gekocht in 1977. Was een B3 uit 1964. Heb hem verkocht voor Hfl 3500,-  Had hem echt moeten bewaren. Een goede kost tegenwoordig al snel € 15.000,-.  Daar heb je volgens mij een geweldig mooi keyboard voor met heeeel veeeel accesoires.

Offline Soneg

• Topposter
  • Yamaha Genos
    • Soryt
  • Instrument: Yamaha Genos , Nord Electro 5D
« Reactie #4 Gepost op: 06 december 2018, 12:56 »
ten eerste welkom hier  :cheer:
Inderdaad is er niets wat een echte Hammond kan evenaren , maar tegenwoordig komen de instrumenten er toch heel erg dicht in de buurt , zelf heb ik de afgelopen jaren diverse Hammond clones en keyboards gehad  ( Xb1/XK2 /Xm2 , Roland Vk7) en nu de Nord 5D .Ook heb ik op de Tyros serie een Motion sound Pro3 rotary speaker gehad  en ook dat komt heel erg dicht in de buurt .
Uiteraard is de speelwijze van een Hammond net zo belangrijk als het geluid ,maar dat hoef ik jou waarschijnlijk niet te vertellen . ook heb ik wat geëxperimenteerd met een Lester K leslie unit die ik op de Genos gebruik ( kan je ook op de Tyros e.d. gebruiken) om dat de sinus tonen (drawbars) over het algemeen op de meeste instrumenten prima zijn is meestal de effect processor die het leslie effect en de overdrive maken vaak de zwakke schakel , zelfs in de Genos is deze nog net niet "smerig" genoeg om lekker te "scheuren" . op mn You tube kanaal heb ik diverse filmpjes gemaakt met wat toepassingen hiervan . hier een paar voorbeelden . Ook kan je is zoeken op de Neo Ventilator , is momenteel een van de beste Leslie simulatoren .

Gr, Soneg  :)

Yamaha Genos ,MFc10,Nord 5d

Offline --Harry--

• Topposter
  • Instrument: Tyros 5 61 Exp 1 Gb.
« Reactie #5 Gepost op: 06 december 2018, 14:32 »
Beste Marc,
 :welkom: op dit forum.
Mooi om na 33 jaar weer de keys op te pakken.
Veel muziekplezier.
:muziek Harry :muziek
Instrumenten historie: Yamaha PSR2000, PSRS900, PSRS950, Tyros 4. Nu: Tyros 5/61.

Offline Marc1501

• Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 06 december 2018, 14:55 »
Citaat van: Soneg op 06 december 2018, 12:56
ten eerste welkom hier  :cheer:
Inderdaad is er niets wat een echte Hammond kan evenaren , maar tegenwoordig komen de instrumenten er toch heel erg dicht in de buurt , zelf heb ik de afgelopen jaren diverse Hammond clones en keyboards gehad  ( Xb1/XK2 /Xm2 , Roland Vk7) en nu de Nord 5D .Ook heb ik op de Tyros serie een Motion sound Pro3 rotary speaker gehad  en ook dat komt heel erg dicht in de buurt .
Uiteraard is de speelwijze van een Hammond net zo belangrijk als het geluid ,maar dat hoef ik jou waarschijnlijk niet te vertellen . ook heb ik wat geëxperimenteerd met een Lester K leslie unit die ik op de Genos gebruik ( kan je ook op de Tyros e.d. gebruiken) om dat de sinus tonen (drawbars) over het algemeen op de meeste instrumenten prima zijn is meestal de effect processor die het leslie effect en de overdrive maken vaak de zwakke schakel , zelfs in de Genos is deze nog net niet "smerig" genoeg om lekker te "scheuren" . op mn You tube kanaal heb ik diverse filmpjes gemaakt met wat toepassingen hiervan . hier een paar voorbeelden . Ook kan je is zoeken op de Neo Ventilator , is momenteel een van de beste Leslie simulatoren .

Gr, Soneg  :)

Bedankt voor het welkom en de filmpjes. Heel erg dichtbij de Leslie, maar er gaat inderdad niks boven de echte. (die had ik ook niet omdat de penningen toen opwaren  ;D ;D ;D .Die op het flimpje staat, daar zou ik bang van worden. Ik persoonlijk zou hem inbouwen.
Voor het scheurende geluid wat bijv Deep Purple had kom je ook echt dicht in de buurt. Alleen speelde John Lord ook op een B3 met een overstuurde voorversterkertrap in een Marshall gitaarversterker.  Hij gebruikte geen Leslie. En dan heb je het echte Deep Purple geluid.

• Print
Pagina's: [1]   Omhoog
« vorige volgende »
  • Keyboardforum »
  • Mededelingen, oproepen etc »
  • Hee hallo, wie ben jij? »
  • Even voorstellen

PortaMx 1.54 | PortaMx © 2008-2015, PortaMx corp.
SMF 2.0.15 | SMF © 2013, Simple Machines
Flatline Theme made by NBK*Twitch
Modified by Netweters
Go To Top