Hoi Marc,Van harte welkom op het forum. maar het echte B3 geluid komt alleen uit een B3.GroetenBen
ten eerste welkom hier Inderdaad is er niets wat een echte Hammond kan evenaren , maar tegenwoordig komen de instrumenten er toch heel erg dicht in de buurt , zelf heb ik de afgelopen jaren diverse Hammond clones en keyboards gehad ( Xb1/XK2 /Xm2 , Roland Vk7) en nu de Nord 5D .Ook heb ik op de Tyros serie een Motion sound Pro3 rotary speaker gehad en ook dat komt heel erg dicht in de buurt .Uiteraard is de speelwijze van een Hammond net zo belangrijk als het geluid ,maar dat hoef ik jou waarschijnlijk niet te vertellen . ook heb ik wat geëxperimenteerd met een Lester K leslie unit die ik op de Genos gebruik ( kan je ook op de Tyros e.d. gebruiken) om dat de sinus tonen (drawbars) over het algemeen op de meeste instrumenten prima zijn is meestal de effect processor die het leslie effect en de overdrive maken vaak de zwakke schakel , zelfs in de Genos is deze nog net niet "smerig" genoeg om lekker te "scheuren" . op mn You tube kanaal heb ik diverse filmpjes gemaakt met wat toepassingen hiervan . hier een paar voorbeelden . Ook kan je is zoeken op de Neo Ventilator , is momenteel een van de beste Leslie simulatoren .Gr, Soneg