Index
Help
Inloggen
Registreren
Keyboardforum
»
Roland keyboards
»
Roland algemeen
»
Roland VA-76 USB Floppy drive Gotek
Nieuwste berichten
Opname yamaha Genos
door
Soneg
[
Vandaag
om 14:44]
L'Italiano (Live video 23-01-2021)
door
bensel
[
Gisteren
om 15:53]
VERPLAATST: Nederlandse handleiding voor Ketron SD4
door
Ron
[
Gisteren
om 15:17]
VERPLAATST: KETRON SD7, hoe klinkt dit keyboard ?
door
Ron
[
Gisteren
om 15:16]
VERPLAATST: zijn hier mensen die op een KETRON SD9 (of SD90) spelen ?
door
Ron
[
Gisteren
om 15:15]
Stan by Me op Genos
door
Soneg
[22 januari 2021, 12:55]
.MNT bestand
door
Soneg
[22 januari 2021, 12:52]
Tyros-Ipad-Forscore
door
leovandew
[19 januari 2021, 23:15]
Oproep voor één van onze trouwe leden, namens zijn dochter.
door
Soneg
[19 januari 2021, 14:21]
Te Koop: Yamaha UD-WL01 WLAN Adapter
door
--Harry--
[18 januari 2021, 13:11]
De cijfertjes
Statistieken
Totaal Posts: 52235
Totaal Topics: 7994
Online Vandaag: 53
Meeste Online: 286
(19 november 2019, 14:37)
Gebruikers online
Gebruiker: 1
Gasten: 23
Totaal: 24
Aaad
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
[
2
]
Allemaal
Omlaag
Auteur
Topic: Roland VA-76 USB Floppy drive Gotek (gelezen 7883 keer)
Genem
Lid
Geslacht:
Gewoon hobbyist
Instrument: Roland E80
Re: Roland VA-76 USB Floppy drive Gotek
«
Reactie #10 Gepost op:
25 maart 2019, 06:55 »
Hay, in dit draadje
http://keyboardforum.nl/index.php?topic=12383.msg74243#msg74243
heb ik aangegeven hoe je de usb emulator aan de gang kunt krijgen. Wel is het gebruikt voor de G800, maar deze oplossing werkt ook voor de VA76 en andere modellen. Let speciaal op de jumperzetting, vanaf 1.50 en 2.27 (de laatste met rode lijntjes aangegeven dus even stilzetten en goed inzoomen, dan zie je het, van links af gezien op 2, 3 en 6 zit de jumper) in de video. De link naar de modificatie vindt je hier,
(in het startscherm hieronder is de jumperzetting van rechtsaf 2 3 en 6.
Suc6
«
Laatst bewerkt op: 25 maart 2019, 07:16 door Genem
»
Cerial
Nieuw lid
«
Reactie #11 Gepost op:
08 april 2019, 20:20 »
Ik ben net weer even bezig geweest maar helaas nog zonder resultaat. Het schijnt dat de Gotek zonder modificaties gelijk moet werken in een Roland maar ik heb er natuurlijk andere firmware opgezet (FlashFloppy 1.0) en een oled scherm en rotary encoder toegevoegd.
Ik heb een stuk of 10 images op een usb stick gezet en als ik de E-86 aanzet dan kan ik op het kleine display van de Gotek mooi door de images bladeren. Een druk op de knop selecteert het huidige image. Op de E-86 druk ik dan op de 'Disk' knop links en kies in het scherm voor styles laden. Ik kan dan door de styles die in het huidige image zitten bladeren. Tot zover alles prima. Als ik dan op LOAD druk staat er even LOADING STYLE wat steevast gevolgd wordt door DISK ERROR.. Ik heb al allerlei jumper posities geprobeerd en een paar instellingen veranderd in de FF.CFG file op de USB stick maar het heeft nog geen resultaat gehad..
Ik kan er verder ook weinig over vinden behalve dan iemand die op een Yamaha keyboard hetzelfde probleem had. De oplossing was een nieuwe Gotek.. hmm. Ik weet eigenlijk ook niet meer op die nog de standaard software of de Flashfloppy software op de Gotek had staan.
Ik ga nog even verder puzzelen.
Edgar74
Topposter
Geslacht:
Instrument: ELKA AMK 801, Ketron X4,Wersi Ox7,
«
Reactie #12 Gepost op:
15 april 2019, 13:53 »
Gotek Emulators, ik lees er al enige jaren verschillende ervaringen over.
Wat mij vooral opvalt dat het per merk/type nogal scheelt hoe goed het functioneert ondanks dat er wel specifieke verschillende aangepaste modellen zijn.
Ketron is op een gegeven moment zelf maar Flash/Floppy usb emulators gaan verspreiden om hun markt in stand te houden.
Ondanks dat ik al jaren Ketron gebruik geen ervaring mee.
Wat ik wel mee heb gekregen ( of het waar is of niet) dat vooral Tyros bezitters problemen kunnen ondervinden van ingebouwde emulators
Cerial
Nieuw lid
«
Reactie #13 Gepost op:
19 april 2019, 20:23 »
Welk programma moet ik gebruiken om de images te maken? Ik heb vele Roland styles en ik stop nu bijvoorbeeld 30 styles in een bestand. Ik heb .IMG en .HFE bestanden gemaakt met HxCFE_DosDiskBrowser (DosDiskBrowser.exe). Ik kan de images dan gebruiken in de Gotek en ik kan de inhoud (de styles dus) van de images ook zien op mijn E-86 maar ik kan dus geen styles laden (disk error..). Ik vermoed dat het probleem in de image bestanden zit.
Het zou helemaal top zijn als iemand een image bestand voor me heeft die werkt in een Roland E-86 zodat ik dat kan testen.
musicteacha
Nieuw lid
Geslacht:
Instrument: yamaha PSR-340, gem ps1500, gem ws2 en w
«
Reactie #14 Gepost op:
01 mei 2019, 15:47 »
Heb je misschien beschikking over een bestaande werkende diskette met styles of songs zodat je die kunt kopieren naar de usb-stick?
Of heb je dit al geprobeerd?
Verder ben ik benieuwd hoe die o-led display er uit ziet en die rotary encoder, ik heb daar mogelijk ook belangstelling voor.
Kun je misschien wat foto's / filmpjes posten?
Print
Pagina's:
1
[
2
]
Allemaal
« vorige
volgende »
Keyboardforum
»
Roland keyboards