Keyboardforum

• Index
  • Help
  • Inloggen
  • Registreren

• Keyboardforum »
  • Yamaha keyboards »
  • Tyros 3 »
  • Klanken midifiles in Tyros veranderen steeds onverwacht

Nieuwste berichten

I saw her standing there (Live video 01-03-2021)
door bensel
[03 maart 2021, 08:46]
Vernieuwde Webside KorgWorld.
door bensel
[27 februari 2021, 18:59]
Warum nur, warum (Live video 22-02-2021)
door bensel
[23 februari 2021, 16:54]
Ik kan niks meer doen met mijn gekochte Monumental Choir pack
door BramvT64
[20 februari 2021, 16:41]
Tombe la neige (live video)
door bensel
[18 februari 2021, 08:55]
Adagio Cantabile (live video 31-01-2021)
door bensel
[11 februari 2021, 09:10]
1 vinger sesteem op de korg pa1000
door Soneg
[10 februari 2021, 12:20]
Toch nog schaatsen op natuurijs.
door bensel
[10 februari 2021, 09:02]
De Sneeuw wals (Op verzoek van de kleinkinderen.)
door bensel
[06 februari 2021, 21:14]
Opname yamaha Genos
door bensel
[03 februari 2021, 19:40]

De cijfertjes

Statistieken
  • *Totaal Posts: 52284
  • *Totaal Topics: 8002
  • *Online Vandaag: 59
  • *Meeste Online: 286
(19 november 2019, 14:37)
Gebruikers online
  • *Gebruiker: 1
  • *Gasten: 40
  • *Totaal: 41

• *Ronny
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Klanken midifiles in Tyros veranderen steeds onverwacht  (gelezen 3751 keer)

Offline Heva

• Lid
  • **
Klanken midifiles in Tyros veranderen steeds onverwacht
« Gepost op: 12 juni 2019, 20:41 »
Hai allemaal. Wie kan me helpen met het volgende:
Ik heb een paar midifiles gekocht bij Yamaha die speciaal zijn bedoeld voor de Tyros. Die heb ik op een USB stick gezet en in de Tyros gedaan. Als ik op Song klik op de Tyros en in de USB map op de midifile klik speelt ie soms goed af maar meestal geeft ie verkeerde geluiden. Dan probeer ik eerst een andere midifile en herkies dan degene die ik in eerste instantie wilde horen en soms helpt dat maar lang niet altijd. Als ik dan via de mixconsole de bedoelde geluiden probeer te achterhalen geeft ie daar ook de ene keer bijvoorbeeld een pianogeluid weer en de tweede keer een keer een gitaar of zelfs een vreemd soort bas. Er valt echt geen pijl op te trekken. Wie weet een oplossing? (Het zou al heel mooi zijn als ik de bedoelde geluiden zeker weet)

Offline Ron

• Global Moderator
  • Topposter
  • Geslacht: Man
  • Presonus 16.0.2 usb, Cubase Pro 10.5, Umx460
    • StudioGerrieRon
    • Duo Gerrie en Ron
    • Duo Gerrie en Ron
  • Instrument: Yamaha 9000pro
Re: Klanken midifiles in Tyros veranderen steeds onverwacht
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2019, 10:58 »
Wat het probleem zou kunnen zijn is dat de klanken die in de midifile zitten niet overeenkomen met de plaats in de klankbank waar de midifile de klanken uithaalt.

Dus bijvoorbeeld een trompet die op plaats 5 staat in de midifile van een Tyros 2 kan in een Tyros 4 bijvoorbeeld op plaats 6 staan.

Jou Tyros pakt dus de klank die op de 5e plaats staat en dit kan een heel andere klank zijn.

Ron.
Slechte muziek is wat onze kinderen graag horen. Goede muziek is wat wij als kinderen graag hoorden. Quincy Jones!!

Offline Heva

• Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2019, 20:42 »
Hai Ron, dank voor de reactie! Ik denk alleen niet dat het dit is. Op de site van Yamaha wordt duidelijk gevraagd welke Tyros je hebt en dan krijg je deze versie geleverd. Meestal doet ie het meteen goed als ik eerst de file op de Tyros heb geselecteerd, daarna op enter gedrukt, daarna op de stop-knop naast de playknop en vervolgens op de playknop. Het wordt meestal echt lastig als ik de midifile in Cubase van de zelfde geluiden probeer te voorzien. Dat probeerde ik eerst met de programselector in de inspector maar ook dat blijkt ie niet altijd goed te onthouden na het opslaan. Meestal moet je dan alsnog weer even de midifile op de Tyros selecteren en dan heb je kans dat ie het doet. De laatste keren heb ik de msb en lsb waarden en de programchange maar per geluid ingevuld in de listeditor van die track. Gaat ook bijna altijd goed maar ook niet altijd en daar word ik dus wel eens gek van. Heb ik bijv. de waarden van een Flute ingevoerd pakt ie een paar keer later doodleuk chronisch bijv. een gitaarklank....

Offline --Harry--

• Topposter
  • Geslacht: Man
  • Instrument: Genos 2.0
« Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2019, 07:29 »
Beste Heva,
Ik zou eerst eens de Tyros resetten naar factory settings en dan nog eens de originele Yamaha files laden. Misschien levert dit de oplossing.
Succes
:muziek Harry :muziek
Instrumenten historie: Yamaha PSR2000, PSRS900, PSRS950, Tyros 4, Tyros 5/61. Nu een Genos 2.0 (2.02)

Offline Heva

• Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 14 juni 2019, 11:45 »
Goedemorgen Harry, dat heb ik inderdaad maar gedaan en ben vanaf hier maar weer opnieuw begonnen. Dat lijkt tot nu toe goed te gaan. Het is vaak wel nodig om opnieuw de midifile weer te selecteren in de Tyros om alle geluiden weer goed te resetten maar daar valt mee te leven:)
Groet:) Harald

Offline Heva

• Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 21 juni 2019, 13:11 »
Probleem opgelost: Na het herkiezen van de geluiden in de mixconsole heb ik een preset aangemaakt en dan onthoudt de Tyros het wel

• Print
Pagina's: [1]   Omhoog
« vorige volgende »
  • Keyboardforum »
  • Yamaha keyboards »
  • Tyros 3 »
  • Klanken midifiles in Tyros veranderen steeds onverwacht

PortaMx 1.54 | PortaMx © 2008-2015, PortaMx corp.
SMF 2.0.15 | SMF © 2013, Simple Machines
Flatline Theme made by NBK*Twitch
Modified by Netweters
Go To Top