Keyboardforum

• Index
  • Help
  • Inloggen
  • Registreren

• Keyboardforum »
  • Yamaha keyboards »
  • DGX-series »
  • Ik heb de Yamaha DGX 220 gekocht

Nieuwste berichten

Te Koop: Yamaha UD-WL01 WLAN Adapter
door --Harry--
[Gisteren om 13:11]
PSR-SX700 + Behringer FCB1010
door WFF
[15 januari 2021, 20:18]
Stan by Me op Genos
door Soneg
[15 januari 2021, 18:17]
Hammond Nieuws
door bensel
[15 januari 2021, 17:54]
fabrieksdiskettes technics KN 7000 onderwerp)
door Soneg
[13 januari 2021, 23:44]
Klanken saven van ketron audya5
door jcdamen
[12 januari 2021, 20:25]
2000 posts
door Roland-Rudy
[12 januari 2021, 18:04]
Romance for violin (Live video Korg Pa4X - 76)
door bensel
[12 januari 2021, 09:49]
Oproep voor één van onze trouwe leden, namens zijn dochter.
door Bart
[11 januari 2021, 15:30]
Even voorstellen
door leovandew
[10 januari 2021, 22:15]

De cijfertjes

Statistieken
  • *Totaal Posts: 52225
  • *Totaal Topics: 7988
  • *Online Vandaag: 59
  • *Meeste Online: 286
(19 november 2019, 14:37)
Gebruikers online
  • *Gebruiker: 0
  • *Gasten: 41
  • *Totaal: 41
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: 1 2 [Allemaal]   Omlaag

Auteur Topic: Ik heb de Yamaha DGX 220 gekocht  (gelezen 12191 keer)

Jan Ferdinand

• Gast
Ik heb de Yamaha DGX 220 gekocht
« Gepost op: 22 december 2006, 21:03 »
Hallo allemaal,

Een paar weken geleden had ik het idee om een Keyboard te kopen. Ik heb me hier toen ingeschreven.
Ik heb een paar nieuwe onderwerpen gestart om informatie te krijgen. Verschillende mensen hebben mij geholpen.
Dank jullie wel.
Ik heb gisteren de knoop uiteindelijk doorgehakt en de DGX 220 gekocht.
Ik had ook nog het idee om de PSRE 403 te kopen of de DGX 620. De reden dat ik heb gekozen voor de DGX 220 is:
1e, Ik vind het mooi geluid (ietsie mooier dan de 403) En het feit dat het meer pianoachtige toetsen zijn. De piano klink geweldig.
2e, Het heeft ook een octaaf meer.
3e, De prijs tov de DGX 620. Eigenlijk niet te vergelijken want de 620 heeft gewogen toetsen. (noem je dat zo?) en 7 octaven.
4e, De prijs.
5e, Ik vind het toch fijn om een instrument te hebben die ik evt kan verplaatsen. De DGX 620 neem je niet eventjes mee bijvoorbeeld of in een
andere ruimte plaatsen.

Ik heb het Keyboard gekocht bij Oostendorp te Wezep.

Over de prijs van de adapter viel niet te praten. 32,00 euro. Punt uit! :preek Van de standaard kreeg ik met zeer veel moeite wat van de prijs af. Een enkele kruitspoot
voor 25,00 euro. Ik vertelde heb dat ik er geen 36,00 euro voor wou betalen omdat je die dingen overal voor 25 euro ziet. (bij Feedback zelfs voor 17,95)

Ik hoop nu dat ik er veel plezier aan ga beleven.  :muziek Het is mijn eerste!

Ik zit trouwens wel te denken om l;es te nemen. Is er iemand in de buurt van Zwolle die mij tegen vergoeding wat piano / keyboard / notenles kan geven?

Mijn bevindingen meld ik hiet weer gauw.

Groeten

Back$tage

• Gast
Re: Ik heb de Yamaha DGX 220 gekocht
« Reactie #1 Gepost op: 31 december 2006, 18:48 »
Dag Jan F.,
ik heb me vandaag aangemeld op deze site en las jouw bericht. Ik zit ook net voor de aankoop van een nieuw keyboard. Ik gebruik al een paar jaar de Yamaha DGX300 met veel plezier. De 76 (niet gewogen) piano-toetsen voldoen zeer goed en ook de geluiden zijn prima. Toch mis ik de echte piano-feel, en zal volgende week een stagepiano aanschaffen. Ik speel ook in een coverband, dus mag het ook wel iets professioneler.
Ik weet dus wat het is om een keuze te moeten maken. De folders en boekjes van de diverse fabrikanten heb ik in huis en ook de plaatselijke muziekzaak loop ik plat. Daar hebben ze Yamaha, Roland, Casio en Korg stagepiano's staan, dus kan je goed de verschillen voelen en horen. Op dit moment gaat mijn gevoel uit naar de iets duurdere Korg SP250. De feel is good en ook de geluiden zijn in grote mate en juiste sound aanwezig. Ook de Casio 110 klinkt en voelt goed, maar daarvan zijn de geluiden iets minder en staat weer wat minder op de buhne. De nieuwe Yamaha DGX620 lijkt me ook een topper, maar ik heb gehoord dat de geluiden en begeleidingen vergelijkbaar zijn met de 300 en dan zou ik alleen een gewogen toetsenbord aanschaffen met nog eens dezelfde mogelijkheden. Nou, ik hoop er uit te komen en laat het wel weten in mijn eigen eerste bericht. Leuk dat je geslaagd bent en een keuze hebt kunnen maken.
Muzikale groet, Cor.

Offline Ron

• Global Moderator
  • Topposter
  • Geslacht: Man
  • Presonus 16.0.2 usb, Cubase Pro 10.5, Umx460
    • StudioGerrieRon
    • Duo Gerrie en Ron
    • Duo Gerrie en Ron
  • Instrument: Yamaha 9000pro
« Reactie #2 Gepost op: 03 januari 2007, 10:48 »
Veel plezier met je aanwinst.

Wel heel vreemd dat je voor je adapter moet betalen.
Die wordt, voor zover ik het weet, door Yamaha er standaard bijgeleverd.

Als ik jou was, waagde ik hier een mailtje aan richting Yamaha Nederland.

Ron.
Slechte muziek is wat onze kinderen graag horen. Goede muziek is wat wij als kinderen graag hoorden. Quincy Jones!!

Bartje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 26 juni 2007, 15:19 »
Ik snap zowieso niet dat je die bij oostendorp moest betalen.

Ik kreeg een gratis adapter+gratis standaard bij de PSR-295 bij oostendorp.

OostendorpMuziek

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 26 juni 2007, 22:12 »
Hallo,

In het kort zal ik wat uitleg geven over accessoires en prijzen bij Yamaha. Bij de meeste keyboards zit geen adapter standaard bijgeleverd. Alles t/m de DGX220 sowieso niet. Beleid van Yamaha. Een originele Yamaha adapter is wat duurder dan een universele. Helaas zijn de marges op deze adapters niet zo groot dan op universele adapters. De keyboards worden tegenwoordig al gelijk scherp aangeboden, zonder dat een klant om korting vraagt. Dit gebeurt omdat winkels met een goede service mee willen gaan met de internetzaken. Als iemand wel de adapter erbij heeft gekregen, dan was dat een actietotaal prijs. En die is altijd hoger dan de netto gehanteerde prijs van het kale keyboard.

De standaards zijn er in vele soorten en maten. De Chinese standaards die bijna iedere winkel heeft variëren in prijs van € 15,- tot € 25,-. Wij verkopen Italiaanse standaards die veel beter van kwaliteit zijn.

Als winkelier die eerlijk zijn centen wil verdienen is het wel eens moeilijk om zichzelf iedere keer weer te moeten verdedigen. Service kost de klant helemaal geen extra geld. Een goede service hoort gewoon bij de verkoop, tegen welke prijs dan ook. Wij hebben een full-time electrotechnicus in dienst om klanten met eletronica problemen direct van dienst te zijn. Dat ben je als zaak naar je klanten toe verplicht. Ons beleid is een scherpe prijs neer te zetten en daar een maximale service bij te leveren.

Neem van mij aan dat de marges op muziekinstrumenten gemiddeld erg klein zijn. Door het internet zijn de prijzen erg transparant geworden. Aan de ene kant een goede zaak voor de klant, aan de andere kant moet een winkelier ook plezier houden in zijn werk, zonder dat hem altijd het vel over de neus wordt getrokken. Als je werkgever naar je toe komt en je meedeelt dat je maar eens 20% minder moet gaan verdienen, dan zul je dat niet accepteren. Wij winkeliers móeten het accepteren, want zo werkt de markt nu eenmaal. Maar als je als onderneming een goed gestructureerd bedrijfsbeleid hebt, en je houdt je klanten tevreden door voor hun een stapje harder te lopen, dan bouw je een goede basis voor de toekomst.

MVG, Henk Oostendorp

Muziekcentrum Oostendorp- Wezep

Bartje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 27 juni 2007, 14:26 »
Ik denk dat dit bericht wel duidelijk is :thumbs

Ik smacht ernaar om mijn PSR 9000 terug te krijgen die nu in reparatie is bij oostendorp 8)

Offline Ron

• Global Moderator
  • Topposter
  • Presonus 16.0.2 usb, Cubase Pro 10.5, Umx460
    • StudioGerrieRon
    • Duo Gerrie en Ron
    • Duo Gerrie en Ron
  • Instrument: Yamaha 9000pro
« Reactie #6 Gepost op: 27 juni 2007, 15:12 »
Citaat van: OostendorpMuziek op 26 juni 2007, 22:12
Hallo,

In het kort zal ik wat uitleg geven over accessoires en prijzen bij Yamaha. Bij de meeste keyboards zit geen adapter standaard bijgeleverd. Alles t/m de DGX220 sowieso niet. Beleid van Yamaha. Een originele Yamaha adapter is wat duurder dan een universele. Helaas zijn de marges op deze adapters niet zo groot dan op universele adapters. De keyboards worden tegenwoordig al gelijk scherp aangeboden, zonder dat een klant om korting vraagt. Dit gebeurt omdat winkels met een goede service mee willen gaan met de internetzaken. Als iemand wel de adapter erbij heeft gekregen, dan was dat een actietotaal prijs. En die is altijd hoger dan de netto gehanteerde prijs van het kale keyboard.

De standaards zijn er in vele soorten en maten. De Chinese standaards die bijna iedere winkel heeft variëren in prijs van € 15,- tot € 25,-. Wij verkopen Italiaanse standaards die veel beter van kwaliteit zijn.

Als winkelier die eerlijk zijn centen wil verdienen is het wel eens moeilijk om zichzelf iedere keer weer te moeten verdedigen. Service kost de klant helemaal geen extra geld. Een goede service hoort gewoon bij de verkoop, tegen welke prijs dan ook. Wij hebben een full-time electrotechnicus in dienst om klanten met eletronica problemen direct van dienst te zijn. Dat ben je als zaak naar je klanten toe verplicht. Ons beleid is een scherpe prijs neer te zetten en daar een maximale service bij te leveren.

Neem van mij aan dat de marges op muziekinstrumenten gemiddeld erg klein zijn. Door het internet zijn de prijzen erg transparant geworden. Aan de ene kant een goede zaak voor de klant, aan de andere kant moet een winkelier ook plezier houden in zijn werk, zonder dat hem altijd het vel over de neus wordt getrokken. Als je werkgever naar je toe komt en je meedeelt dat je maar eens 20% minder moet gaan verdienen, dan zul je dat niet accepteren. Wij winkeliers móeten het accepteren, want zo werkt de markt nu eenmaal. Maar als je als onderneming een goed gestructureerd bedrijfsbeleid hebt, en je houdt je klanten tevreden door voor hun een stapje harder te lopen, dan bouw je een goede basis voor de toekomst.

MVG, Henk Oostendorp

Muziekcentrum Oostendorp- Wezep

Amen. :thumbs

Van harte welkom op het fourm trouwens.

Erg leuk dat een winkelier zoch hier aanmeldt en op deze manier dus intresse toont in hetgeen wij hier doen.
Ook erg goed dat er eens uitgelegd wordt hoe het nou precies zit met de marges, etc.

Dank voor de duidelijke uitleg.

Ron.
Slechte muziek is wat onze kinderen graag horen. Goede muziek is wat wij als kinderen graag hoorden. Quincy Jones!!

Patrick

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 28 juni 2007, 14:58 »
Welkom Henk!

Citaat van: OostendorpMuziek op 26 juni 2007, 22:12
Hallo,

Die standaards zijn inderdaad een vette plaag. Een standaardje van 15 euro heb ik nooit gezien, maar er is toch niemand die daar een duur instrument aan toevertrouwd?! Mijn vorige standaard (voor enkele keyboard) was al iets van 120 gulden. En dat was bij lange niet de perfecte. Eigenlijk de enige standaards die ik betrouwbaar vind, zijn van quicklok. Die hebben ook standaards van enkele tientjes. Maar een redelijke kost nou eenmaal geld, en daar moet je zeker niet op bezuinigen. (zeker niet bij een zwaar instrument als de DGX)

Citaat
Als winkelier die eerlijk zijn centen wil verdienen is het wel eens moeilijk om zichzelf iedere keer weer te moeten verdedigen. Service kost de klant helemaal geen extra geld. Een goede service hoort gewoon bij de verkoop, tegen welke prijs dan ook.

Dit is natuurlijk een beetje onzin. Alles kost geld, ook service. Maar het is wel zo dat niet iedere verkoper even goede service kan leveren. Juist door internet, heeft de winkel met dure showroom het hard te halen. Maar zowel Yamaha als Roland hanteren toch redelijke marges (dan heb ik het over de middelklasse en professionele apparaten uiteraard), en onder die prijs mag niet verkocht worden. En ik neem aan, ontdanks die Aldi-prul, dat Roland en Yamaha nog steeds de meest verkochte instrumenten zijn.

Citaat
...aan de andere kant moet een winkelier ook plezier houden in zijn werk...
en je houdt je klanten tevreden door voor hun een stapje harder te lopen, dan bouw je een goede basis voor de toekomst.

Ik denk dat dit een van de weinige dingen zijn die een goede verkoper onderscheid van de dozenschuivers. Dat harde lopen is jullie zeker goed afgegaan, gezien jullie toch in korte tijd een zeer goede naam hebben opgebouwd. Keep up the good work, en bouw eens in een winkel in Eindhoven :)

Gr,
Patrick

Jan Ferdinand

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 29 juni 2007, 21:43 »
Dank u wel voor de sentimentele uitleg.

Offline Bart

• Administrator
  • Topposter
    • Het Nederlandse Keyboardforum
  • Instrument: Roland TD-4KX2, Tama
« Reactie #9 Gepost op: 29 juni 2007, 23:43 »
Sentimenteel  ???
Ik beantwoord GEEN vragen die via e-mail of privébericht worden gesteld als ze in het forum thuishoren!
Keep calm and forum on!

Bartje

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 30 juni 2007, 11:14 »
Ja, sentimenteel.

Hij legt al zijn gevoel erin :evil :'(

Offline Bart

• Administrator
  • Topposter
    • Het Nederlandse Keyboardforum
  • Instrument: Roland TD-4KX2, Tama
« Reactie #11 Gepost op: 30 juni 2007, 11:39 »
Hmja, ik vind het alleen maar te prijzen dat hij de moeite neemt om het hele verhaal toe te lichten. Oostendorp komt hier al heel lang zeer goed uit de bus als het gaat om de meningen van klanten, vandaar dat ik hem benaderde om het verhaal van Jan Ferdinand even te lezen en daar op te reageren. Heel wat bedrijven zullen dan misschien denken "bekijk het even", maar Oostendorp dus niet.

En of je het nou met het verhaal eens bent of niet, sentimenteel wil ik het niet noemen. Ik zie een antwoord van een ondernemer die uit probeert te leggen hoe de zaken werken in keyboardland :)
Ik beantwoord GEEN vragen die via e-mail of privébericht worden gesteld als ze in het forum thuishoren!
Keep calm and forum on!

Bartje

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 30 juni 2007, 15:56 »
Het is alleen maar een goede zaak wanneer een ondernemer zijn gevoel gebruikt

Praco

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 16 oktober 2007, 14:13 »
Hallo allemaal,
ik heb ook de 220 afgelopen weekend gekocht.
Over de adapter. Ik heb hem bij feedback in R'dam gekocht en daar kreeg ik ook te horen dat deze door yamaha er niet standaard bij geleverd wordt. Yamaha is de enige die dit doet, waarschijnlijk zullen verkopers van andere winkels de prijs erbij rekenen

Offline albaly

• Veelposter
  • ALBALY
« Reactie #14 Gepost op: 16 oktober 2007, 22:29 »
De keyboardfabriekkanten, moeten zich eindelijk eens aanleren, om direct de lichtnetvoeding in het keyboard te bouwen, zijn we in
eenklap van het adaptorgezeur af.

Dan moet de totaalprijs van het keyboard 40 euries omhoog.

En ze moeten geen smoezen verzinnen.dat er in het goedkope keyboard geen ruimte in de kast is,want ik heb al veel kleine keyboards los gehaald
en en voeding er binnen ingezet en er was plenty ruimte, en er was ook geen storing of voedingsbrom of onvoldoende warmteafvoer,
als je maar de juiste gestabiliseerde voeding inbouwd.

En het mooiste is dan, gewoon de s tekker in het stopcontact, op on drukken en spelen maar.

En als laaste reactie van mijn kant, PETJE AF VOOR DE UITLEG EN MOED VAN HENK OOSTENDORP WEZEP

p.s (ik heb er zelf nog nooi iets gekocht,maar wat niet is kan nog .......) overigens er zijn nog wel meer winkels die goede service leveren.

Grt.  Albaly                   :zwaai
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2007, 22:35 door albaly »

• Print
Pagina's: 1 2 [Allemaal]   Omhoog
« vorige volgende »
  • Keyboardforum »
  • Yamaha keyboards »
  • DGX-series »
  • Ik heb de Yamaha DGX 220 gekocht

PortaMx 1.54 | PortaMx © 2008-2015, PortaMx corp.
SMF 2.0.15 | SMF © 2013, Simple Machines
Flatline Theme made by NBK*Twitch
Modified by Netweters
Go To Top