Keyboardforum

• Index
  • Help
  • Inloggen
  • Registreren

• Keyboardforum »
  • Yamaha keyboards »
  • PSR S5x0/S7x0/S9x0 »
  • Foto's Yamaha PSR-S900 en S700!

Nieuwste berichten

De PSR S970 is binnen.
door pieter1969
[Vandaag om 08:11]
Het forum kraakt in de voegen
door Bart
[Gisteren om 21:20]
Mijn eerste nummer medley van de Shadows
door pieter1969
[Gisteren om 19:43]
Roland VA-76 USB Floppy drive Gotek
door --Harry--
[18 februari 2019, 16:26]
voice setting voor " time is tight "
door johnny
[14 februari 2019, 20:34]
Ook even voorstellen
door Rene67
[11 februari 2019, 09:41]
even voorstellen
door Rene67
[11 februari 2019, 09:31]
te koop: Technics KN2000
door johnny
[10 februari 2019, 19:25]
ketron x1 nederlandstaligebhandleiding
door Edgar74
[09 februari 2019, 10:40]
Roland G800
door pcallewaert
[09 februari 2019, 09:31]

De cijfertjes

Statistieken
  • *Totaal Posts: 51174
  • *Totaal Topics: 7822
  • *Online Vandaag: 85
  • *Meeste Online: 282
(15 januari 2014, 09:46)
Gebruikers online
  • *Gebruiker: 1
  • *Gasten: 54
  • *Totaal: 55

• *Rene67

Poll

Ik vindt de nieuwe PSR-S700/900

Mooier dan oude psr-1500/3000
11 (39.3%)
Lelijker dan oude psr-1500/3000
9 (32.1%)
Ik weet het niet....
5 (17.9%)
Ik vindt ze even mooi!
3 (10.7%)
Zijn de psr-1500/3000 dan al vervangen?
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 7

« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: 1 [2] 3  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: Foto's Yamaha PSR-S900 en S700!  (gelezen 19794 keer)

Patrick

• Gast
Re: Foto's Yamaha PSR-S900 en S700!
« Reactie #10 Gepost op: 02 april 2007, 11:03 »
Citaat van: Patrick op 31 maart 2007, 19:54
Volgens Feedback zou de nieuwe psr-s serie in juni/juli uitkomen, maar men verwacht rond Augustus, en het zou nog uitgesteld kunnen worden naar september. (m.a.w. geen touw aan vast te knopen dus)

Berichtje van Yamaha:
de PSRS700/S900 zijn waarschijnlijk vanaf Juni 2007 in de winkels

Offline Ron

• Global Moderator
  • Topposter
  • Geslacht: Man
  • Zoom R16, Behringer Xenyx Control2usb, Elements 10
    • StudioGerrieRon
    • Duo Gerrie en Ron
    • Duo Gerrie en Ron
  • Instrument: Korg Pa 300, Yamaha W7
« Reactie #11 Gepost op: 02 april 2007, 11:32 »
Citaat van: Patrick op 02 april 2007, 11:03
Berichtje van Yamaha:
de PSRS700/S900 zijn waarschijnlijk vanaf Juni 2007 in de winkels

Geen verkeerd bericht.

We wachten af.

Ron.
Slechte muziek is wat onze kinderen graag horen. Goede muziek is wat wij als kinderen graag hoorden. Quincy Jones!!

Offline Ron

• Global Moderator
  • Topposter
    • StudioGerrieRon
    • Duo Gerrie en Ron
    • Duo Gerrie en Ron
« Reactie #12 Gepost op: 02 april 2007, 11:40 »
Citaat van: Patrick op 02 april 2007, 10:56
De meeste keyboard kunnen geen custom voices aan, dus wat dat betreft...

Graag gedaan, ik was toch in de buurt :)

Citaat van: Patrick op 02 april 2007, 10:56
De meeste keyboard kunnen geen custom voices aan, dus wat dat betreft...

Dat ben ik niet met je eens, er zijn er genoeg die dat wel kunnen.
Gem begon er al mee, en later volgden Roland, Yamaha, Korg.
Bij de een heet het uservoice, bij de ander weer custom voice.

Dus ja, ik vind het jammer dat Yamaha hiervoor gekozen heeft om dit weg te laten.
Er zijn namelijk klanken die niet in het keyboard zitten, en je misschien wel nodig hebt,
en niet iedereen heeft de ervaring om zelf klanken te maken, dus...........

Maar ja, zo is er altijd wel wat, om te zeuren.

Slechte muziek is wat onze kinderen graag horen. Goede muziek is wat wij als kinderen graag hoorden. Quincy Jones!!

Offline Ron

• Global Moderator
  • Topposter
    • StudioGerrieRon
    • Duo Gerrie en Ron
    • Duo Gerrie en Ron
« Reactie #13 Gepost op: 03 april 2007, 14:39 »
Heb de spec's eens even vergeleken en ik moet eerlijk zeggen,dat ik nou niet echt kan zeggen dat de S900 op dit
moment een concurent zou moeten zijn voor de 3000.

Ok, hij heeft wat andere styles, en een paar super articulation voices aan boord, maar mist bijvoorbeeld
de functie om user voices te laden, mist aftertouch.  Een voordeel is wel het grotere display, het uiterlijk tja.........
daar blijft over te discusieeren, ik vind de witte knoppen niet echt passen bij het uiterlijk van de S900.
Doet een beetje afbreuk aan het mooie zilvergrijze uiterlijk. Maar goed dit is eigenlijk bijzaak, het gaat er tenslotte
om hoe hij klinkt, en wat hij allemaal kan.

De klank kan ik nog niet over oordelen, dat ie mooi zal klinken dat is zeker, maar of het nu een directe
concurent zal zijn voor de Psr-3000 weet ik niet.

Ik wacht eens af tot hij in de winkels ligt, en ga er dan eens op spelen om een indruk te krijgen.

Op dit moment is mijn eerste voorzichtige indruk, dat ik mijn 3000 niet zal inruilen, voor een paar extra styles en
wat super articulations voices, en een groter scherm. Het kost alleen maar extra geld, doordat je er
weer op toe moet leggen, ook logisch, want top omruilen wordt Yamaha niet rijk van en de winkel ook niet.

Ik vind persoonlijk dat men te snel met een opvolger uitkomt, en niet alleen wat de 3000 betreft maar ook wat de Tyros
serie betreft. Ik zou persoonlijk liever zien dat er een periode van 2 jaar tussen zou zitten, en dan met wat nieuws komen.
En dan met een dusdanig ontwerp dat je de hele keyboardmarkt hiermee verrast.
De komst van de T2, het uiterlijk, etc, was al vrij voorspelbaar, de opvolger van de 3000 ook, het is logisch
dat hij snufjes van de Tryos2 meekrijgt, dus ja............wie daar gevoelig voor is, blijft geld kwijtraken.

En dat is eigenlijk best wel jammer, want ik weet zeker dat er mensen zijn die bijvoorbeeld
hun 3000 nu al te koop zetten, en die misschien nog niet eens een kwart van de mogelijkheden
hebben ontdekt van dit instrument. Van mij mogen ze hoor, ieder zijn meug.

Ik hoop dat Yamaha mij kan overtuigen met dit instrument, zoniet, dan blijf ik natuurlijk
een verwoed Yamaha keyboardspeler, maar dan wel op mijn eigen vertrouwde Psr-3000.

Ron.

Offline Soneg

• Topposter
  • Yamaha Genos
    • Soryt
  • Instrument: Yamaha Genos , Nord Electro 5D
« Reactie #14 Gepost op: 03 april 2007, 17:59 »
Ron,
Tussen de Tyros 1 & 2 zat ruim 3 Jaar,dus de werkelijke levertijd,een jaar na de introductie van de tyros kwam de 3000 op de markt,dus wat de tijdsspanne betreft klopt het helemaal.
Dus Okt 2008 kunnen we de Tyros 3 verwachten :)

Groet,
Soryt ;D
Yamaha Genos ,MFc10,Nord 5d

Tostie

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 03 april 2007, 18:11 »
Ik ben benieuwt wat voor wereldschokkends de Tyros 3 gaat krijgen. Mischien ESA-voices... (Extended Super Articulation Voices)? Of wat dachten jullie van PA-styles (Pro Articulation Styles). Ach ja.... Zo kunnen we blijven fantaseren, laten we gewoon afwachten ::).

Gr. Joost  :muziek

Offline Ron

• Global Moderator
  • Topposter
    • StudioGerrieRon
    • Duo Gerrie en Ron
    • Duo Gerrie en Ron
« Reactie #16 Gepost op: 04 april 2007, 08:10 »
Citaat van: soryt op 03 april 2007, 17:59
Ron,
Tussen de Tyros 1 & 2 zat ruim 3 Jaar,dus de werkelijke levertijd,een jaar na de introductie van de tyros kwam de 3000 op de markt,dus wat de tijdsspanne betreft klopt het helemaal.
Dus Okt 2008 kunnen we de Tyros 3 verwachten :)

Groet,
Soryt ;D

Euuuuh sorry, Soryt maar de tijd waar jij het over hebt is de productietijd, en dat is heel wat anders.
Men is allang bezig met de productie van de opvolger van de T2. Dit gebeurd al op het moment men
nog met de T2 bezig is om hem te assembleren ( in elkaar te zetten ). Is ook heel logisch.

Het gaat erom dat die dingen tekort na elkaar op de markt komen, dus in de winkel voor de verkoop.
Daar moet wat meer tijd tussen zitten. Dan hebben de ontwikkelaars meer tijd om een heel mooi eindprodukt
te maken. Yamaha stond onder druk van Roland, omdat deze dus met hun G70 een goede gooi
deden aangezien deze dus weer met 76 toetsen op de markt zou verschijnen, en er diverse klachten
bij Yamaha binnen zijn gekomen waarom Yamaha dit niet doet.
Men heeft dus bij Yamaha de Tyros2 uit de grond gestampt, en dat is goed gelukt zonder meer, maar
men had beter ook deze kunnen uitbrengen in een 76 toetsen versie ( had bij de T1 ook moeten gebeuren ).

Dit is gewoon jammer, dat de onderlinge concurentie dit soort beslissingen tot gevolg heeft.
Moet eigenlijk niet kunnen, zowel Yamaha als Roland brengen heel goede produkten op de markt,
en doen beslist niet voor elkaar onder, dus waarom dan dit gedonder?
Het gaat tenkostte van het eindprodukt, kijk bijvoorbeeld maar eens naar de klachten
die in het begin over de G70 binnenstroomden. Dit mag gewoonweg niet gebeuren, ongeacht of je nu
een keyboard van 500 euro of eentje van 5000 euro koopt, het moet gewoon goed zijn.

Ik vind nu ook weer dat het heel erg leuk is dat er een opvolger van de 3000 komt en hij zal
best goed klinken, alleen ik kijk er met andere ogen naar dan iemand die koopt voor de heb. ;)

Ik ben nog steeds van mening dat als je met je eigen keyboard aan het werk gaat, en hier eens induikt
om te ontdekken wat er nu eigenlijk mogelijk is, je best nog wel eens voor verassingen komt te staan.

Niet iedere verandering is een verbetering.

Ik zal niet zeggen dat ik de S-900 niet zal willen hebben, ik wil alleen eerst heel erg overtuigd zijn dat, als
ik eventueel besluit om mijn 3000 hier op in te ruilen, deze ook met een 1000% goed gevoel inruil, en dat
ik met de aanschaf van de S-900 echt een paar stappen voor uit ga in vergelijk met de 3000.

Ron.

Wimaro

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 09 april 2007, 08:56 »
Hoi Hoi.

Ik heb dit topic ook eens nagelezen en heb toch eigenlijk ook wel een mening.Het dsign van de opvolgers van de 1500 en 3000 vindt ik in ieder geval niet mooier geworden,ik vindt het wat afgezaagd.Maar daar gaat het natuurlijk niet om,als het keyboard maar goed is en dat zijn alle keyboards tegenwoordig.De aanschaf voor een s700 of s900 is ook bij mijn niet eens opgekomen.De reden hiervoor is zoals Ron ool al vermeld heeft is dat wel een goede keuze een 1500 of 3000 in te ruilen voor een s700/900,ga je er werkelijk wel op vooruit.De overstap was mischien wel het geld waard geweest als Yamaha deze vessies als 76 toetsen instrument was gaan uitbrengen en aandacht had besteed voor de optie om er een harddisk in te zetten. De 1500 is momenteel voor mij goed genoeg en ondanks veel problemen met instellingen in de beginfase zet ik het keyboard nu in op alle fronten.Het is mijn persoonlijke mening maar ik zal er toch heel kritisch tegen aankijken als ik toch voor de s700/900 zou gaan,maar bijna zeker zal ik toch nog zeker een 2 jaar op mijn 1500 blijven spelen.Nieuwe series hoeven nie taltijd beter te zijn,kijk maar eens naar de 9000pro die nog door velen het paradepaardje van Yamaha genoemd wordt,en deze heeft ook de gewilde 76 toetsen..

Groetjes

Jan2Tyros

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 12 juli 2007, 19:37 »
3 jaar na T2 bedoel je?

(reactie op soryt, pagina 1)

Offline apartementje

• Topposter
  • Geslacht: Vrouw
  • Yamaha PSR 9000 -Tyros3 - Elec orgel EL90.
« Reactie #19 Gepost op: 06 augustus 2007, 00:03 »
Hoy
Het verhaal van Ron, daar kan ik me helemaal mee vinden.
Ik ben ook altijd voorzichtig en kijk de kat uit de boom.
En ja vele kopen om te hebben, en kennen hun eigen keyboard nog niet eens.
Maar daar moeten de winkels en prodiusers, het nou net van hebben.

Ik wil een keyboard erbij kopen, mijn PSR 9000 ben ik dik tevreden over, en geloof maar dat ik hem bijna helemaal ken, ik zeg bijna omdat er een enkel ding is wat ik nog niet weet van hem, maar dat komt ook nog.
Deze gaat niet weg, dus van inruilen is bij mij geen spraken.
deze doe ik echt niet weg, hier weet ik wat ik er aan heb.

Dus ik verdiep me eerst goed tussen de verschillen van de keyboards, voor dat ik een keuze maak.

Gr Elly
Muziek maken is mijn grote passie.
En psp creaties maken zie mijn Website's:

http://keyboard-registraties-ellydriessen.jouwweb.nl/

• Print
Pagina's: 1 [2] 3  Allemaal   Omhoog
« vorige volgende »
  • Keyboardforum »
  • Yamaha keyboards »
  • PSR S5x0/S7x0/S9x0 »
  • Foto's Yamaha PSR-S900 en S700!

PortaMx 1.54 | PortaMx © 2008-2015, PortaMx corp.
SMF 2.0.15 | SMF © 2013, Simple Machines
Flatline Theme made by NBK*Twitch
Modified by Netweters
Go To Top