Keyboardforum

• Index
  • Help
  • Inloggen
  • Registreren

• Keyboardforum »
  • Yamaha keyboards »
  • DGX-series »
  • Welk keyboard past bij de DGX-620?

Nieuwste berichten

Opname yamaha Genos
door Soneg
[Gisteren om 14:44]
L'Italiano (Live video 23-01-2021)
door bensel
[23 januari 2021, 15:53]
VERPLAATST: Nederlandse handleiding voor Ketron SD4
door Ron
[23 januari 2021, 15:17]
VERPLAATST: KETRON SD7, hoe klinkt dit keyboard ?
door Ron
[23 januari 2021, 15:16]
VERPLAATST: zijn hier mensen die op een KETRON SD9 (of SD90) spelen ?
door Ron
[23 januari 2021, 15:15]
Stan by Me op Genos
door Soneg
[22 januari 2021, 12:55]
.MNT bestand
door Soneg
[22 januari 2021, 12:52]
Tyros-Ipad-Forscore
door leovandew
[19 januari 2021, 23:15]
Oproep voor één van onze trouwe leden, namens zijn dochter.
door Soneg
[19 januari 2021, 14:21]
Te Koop: Yamaha UD-WL01 WLAN Adapter
door --Harry--
[18 januari 2021, 13:11]

De cijfertjes

Statistieken
  • *Totaal Posts: 52235
  • *Totaal Topics: 7994
  • *Online Vandaag: 52
  • *Meeste Online: 286
(19 november 2019, 14:37)
Gebruikers online
  • *Gebruiker: 1
  • *Gasten: 47
  • *Totaal: 48

• *Mike
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: Welk keyboard past bij de DGX-620?  (gelezen 5927 keer)

J

• Gast
Welk keyboard past bij de DGX-620?
« Gepost op: 08 september 2007, 19:15 »
Hoi,

Zoals ik ook bij het voorstellen heb vermeld ben ik in het bezit van een DGX-620. Ik ben op zoek naar een tweede keyboard dat hier goed bij past.

Heeft iemand een idee?

groet

johan

Patrick

• Gast
Re: Welk keyboard past bij de DGX-620?
« Reactie #1 Gepost op: 09 september 2007, 01:42 »
wat wil je toevoegen aan je DGX? Er zijn zoveel dingen die je huidige keyboard kunnen aanvullen...

Gr,
Patrick

J

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 09 september 2007, 09:33 »
Ik wil de DGX eigenlijk als klavier gaan gebruiken en het andere keyboard meer voor de sounds.

Patrick

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 09 september 2007, 09:53 »
Ja dat kan wel. En ieder keyboar/synthesizer/sampler/module is geschikt.
Snap je waar ik heen wil? Wat je nu beschrijft daar kan ik niets mee.

Je moet weten:
- je budget
- waarom je jouw DGX wilt uitbreiden
- waar moet de uitbreiding aan voldoen
- genre muziek
- waar jezelf ongeveer aan zit te denken

en dan kan ik het afkappen tot ongeveer 3 instrumenten. En daar moet je dan zelf een keuze van maken.
Als je per se 2e hands zoekt wordt het nog lastiger, omdat we dan kijken naar bijna alle modellen die ooit zijn uitgebracht.

Gr,
Patrick

J

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 09 september 2007, 12:07 »
Ik wil de DGX uitbreiden omdat ik meerdere geluiden gelijk wil kunnen spelen zonder het keyboard de hele tijd om te stellen gedurende het spelen. Dat is eigenlijk de belangrijkste reden. Je kunt het keyboard wel splitten maar dat vind ik ook niet ideaal.
Wij spelen met de band vooral covers maar de geluiden die de dgx heeft zijn eigenlijk wel voldoende. Het gaat er dus vooral om dat ik niet de hele tijd hoef om te stellen.
Verder wil ik het tweede keyboard gaan gebruiken voor de repetities, dan hoef ik de DGX niet de hele tijd mee te slepen. Het keyboard moet dus kleiner zijn, ik zat zelf te denken aan 5 octaven. Qua functies heb ik alleen eigenlijk transponeren nodig, voor de rest speel ik toch alles zelf.
Ik vind zelf de Korg PA50 een goed keyboard maar ik denk eigenlijk dat dit keyboard te goed is om te gaan gebruiken waar ik het voor nodig heb.

Patrick

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 09 september 2007, 12:19 »
Citaat van: J op 09 september 2007, 12:07
Ik wil de DGX uitbreiden omdat ik meerdere geluiden gelijk wil kunnen spelen zonder het keyboard de hele tijd om te stellen gedurende het spelen. Dat is eigenlijk de belangrijkste reden. Je kunt het keyboard wel splitten maar dat vind ik ook niet ideaal.
Wij spelen met de band vooral covers maar de geluiden die de dgx heeft zijn eigenlijk wel voldoende. Het gaat er dus vooral om dat ik niet de hele tijd hoef om te stellen.
Verder wil ik het tweede keyboard gaan gebruiken voor de repetities, dan hoef ik de DGX niet de hele tijd mee te slepen. Het keyboard moet dus kleiner zijn, ik zat zelf te denken aan 5 octaven. Qua functies heb ik alleen eigenlijk transponeren nodig, voor de rest speel ik toch alles zelf.
Ik vind zelf de Korg PA50 een goed keyboard maar ik denk eigenlijk dat dit keyboard te goed is om te gaan gebruiken waar ik het voor nodig heb.

dan is een apperaat uit de Yamaha Psr-serie wel iets voor je. exact dezelfde geluiden. 61-toetsen, stukken lichter, afhankelijk van je budget ook meer functies.

Gr,
Patrick

Wimaro

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 22 september 2007, 12:01 »
Hoi J.

Zoals Patrick al mededeelde sluit ik me ook bij deze mening aan wat de psr betreft.
ik heb dat probleem ook gehad met dat wisselen onder het spel.Echter oefening baart kunst.
Ik speel op de psr 1500 heb de beschikbaarheid om het in drieen te splitsen en je kunt dan ook nog 4 registraties maken met verschilende klanken,is dit niet genoeg dan kun je ook nog 16 klanken aan je userklanken toevoegen die je per direct kunt oproepen.
De psr 1500 is een volwaardig keyboard waar je in een band heel goed mee overweg kunt.
maar dat is mijn mening.
Mischien een tip voor je.

Wimaro

J

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 12 oktober 2007, 12:38 »
Hoi,

Ik heb al wel een beetje rondgekeken.. maar ik ben eingelijk nog aan het twijfelen.. ik speel namelijk in een band.. en vroeg me eigenlijk af, of het dan niet verstandiger was om een synthesizer erbij aan te schaffen? Heeft iemand hier ervaring mee? En wat zijn de voordelen van een synt ten opzichte van een keyboard?

groet

johan

Patrick

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 12 oktober 2007, 15:30 »
Citaat van: J op 12 oktober 2007, 12:38
Hoi,

Ik heb al wel een beetje rondgekeken.. maar ik ben eingelijk nog aan het twijfelen.. ik speel namelijk in een band.. en vroeg me eigenlijk af, of het dan niet verstandiger was om een synthesizer erbij aan te schaffen? Heeft iemand hier ervaring mee? En wat zijn de voordelen van een synt ten opzichte van een keyboard?

groet

johan

Ik zou een synth nemen. Maarja, ik speel niet eens keyboard, dus is de keuze wel voordehandliggend natuurlijk. Bart bijvoorbeeld speelt op een keyboard in een band. Hij heeft de extra functies van de synth niet nodig. Kan ook prima dus.
Heet te maken met muziekstijl - muzieksmaak - klansmaak - persoonlijke voorkeuren - interesse om meer te weten van klanksynthese, etc. etc. enz.

Lees ook eens:

http://www.keyboardforum.nl/index.php?topic=2033.0

http://www.keyboardforum.nl/index.php?topic=2243.0

J

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 14 oktober 2007, 17:20 »
Welke synthesizer kan ik dan het beste een keer uitproberen?

Ik ben hier een beginner in, dus welke is gebruiksvriendelijk...

• Print
Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omhoog
« vorige volgende »
  • Keyboardforum »
  • Yamaha keyboards »
  • DGX-series »
  • Welk keyboard past bij de DGX-620?

PortaMx 1.54 | PortaMx © 2008-2015, PortaMx corp.
SMF 2.0.15 | SMF © 2013, Simple Machines
Flatline Theme made by NBK*Twitch
Modified by Netweters
Go To Top