Keyboardforum

• Index
  • Help
  • Inloggen
  • Registreren

• Keyboardforum »
  • Yamaha keyboards »
  • DGX-series »
  • Yamaha DGX-620, YDP-131 of YDP-S30 ? :|

Nieuwste berichten

Opname yamaha Genos
door Soneg
[24 januari 2021, 14:44]
L'Italiano (Live video 23-01-2021)
door bensel
[23 januari 2021, 15:53]
VERPLAATST: Nederlandse handleiding voor Ketron SD4
door Ron
[23 januari 2021, 15:17]
VERPLAATST: KETRON SD7, hoe klinkt dit keyboard ?
door Ron
[23 januari 2021, 15:16]
VERPLAATST: zijn hier mensen die op een KETRON SD9 (of SD90) spelen ?
door Ron
[23 januari 2021, 15:15]
Stan by Me op Genos
door Soneg
[22 januari 2021, 12:55]
.MNT bestand
door Soneg
[22 januari 2021, 12:52]
Tyros-Ipad-Forscore
door leovandew
[19 januari 2021, 23:15]
Oproep voor één van onze trouwe leden, namens zijn dochter.
door Soneg
[19 januari 2021, 14:21]
Te Koop: Yamaha UD-WL01 WLAN Adapter
door --Harry--
[18 januari 2021, 13:11]

De cijfertjes

Statistieken
  • *Totaal Posts: 52235
  • *Totaal Topics: 7994
  • *Online Vandaag: 59
  • *Meeste Online: 286
(19 november 2019, 14:37)
Gebruikers online
  • *Gebruiker: 1
  • *Gasten: 38
  • *Totaal: 39

• *Max
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Yamaha DGX-620, YDP-131 of YDP-S30 ? :|  (gelezen 5658 keer)

k0rsak0ff

• Gast
Yamaha DGX-620, YDP-131 of YDP-S30 ? :|
« Gepost op: 23 februari 2008, 02:05 »
Hallo,

ik ben langs Feedback Utrecht geweest en heb bovenstaande instrumenten bespeeld.. nou vond ik ze allemaal wel oke. 1) Maar een vraag aan jullie.. als het om het klavier en het geluid en pedalen gaat? Welke van de 3 vinden jullie dan de beste? 2) Of is er zo weinig verschil tussen de DGX-620 en de andere 2, dat ik gewoon de DGX-620 moet nemen? 3) Daarentegen zou ik graag een mooie piano-achtige piano hebben(YDP)..  dus eigenlijk DGX-620 vs. de 2 YPD's..

conclusie: Dus mijn voorkeur gaat uit naar de DGX-620(weet ook niet waarom), maar daarentegen wil ik een pianoachtige piano(YDP) óf zijn de YDP's véél beter dan de DGX-620, om toch één van die twee te nemen?

alvast bedankt voor het antwoord :)

- RenJie -

ps. heeft iemand trouwens ervaringen met de Behringer EG1040?

Patrick

• Gast
Re: Yamaha DGX-620, YDP-131 of YDP-S30 ? :|
« Reactie #1 Gepost op: 23 februari 2008, 10:46 »
Moeilijke keuze.
Als je een arranger functie wilt gebruiken, moet je de DGX hebben. Heb je dat niet nodig zou ik voor een YDP gaan.

De YDP131 is qua uiterlijk een mooi instrument, het geluid van Yamaha heeft niet mijn voorkeur, maar klinkt niet slecht. Het klavier vind ik wat raar aanvolen.

De YDPS30 ziet er rampzalig uit. Ik zou hem al niet kopen omdat hij er zo uitziet. De specificaties zijn vrijwel gelijk aam de 131.

Citaat van: k0rsak0ff op 23 februari 2008, 02:05
ps. heeft iemand trouwens ervaringen met de Behringer EG1040?

Ik heb er nooit op gespeelt. Maar de behuizing is een 1:1 kopie van de Roland HP piano's. Verder lijkt het me dat er meer mogelijk is, vanwegen het aantal knoppen. Voor de rest weet ik er niets van.

Gr,
Patrick

k0rsak0ff

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 23 februari 2008, 10:59 »
Of laat ik het zo stellen: ik zoek een digitale piano(in ieder geval gewogen toetsen) van rond de 800 euro, welke digipiano's zijn dan geschikt? En het hoeft natuurlijk niet per se Yamaha te zijn :P :)

dank voor de hulp,

RenJie

Patrick

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 23 februari 2008, 13:59 »
Citaat van: k0rsak0ff op 23 februari 2008, 10:59
Of laat ik het zo stellen: ik zoek een digitale piano(in ieder geval gewogen toetsen) van rond de 800 euro, welke digipiano's zijn dan geschikt? En het hoeft natuurlijk niet per se Yamaha te zijn :P :)
dank voor de hulp,
RenJie

Ik ken de Behringer piano niet. Maar als die jouw bevalt is het een goede optie. Hetzelfde geld voor de YDP's, mijn smaak is het niet, maar misschien vind jij ze wel goed. Als jij ze beter vind als Roland, Korg, Kawai etc. Dan is de YDP de beste keuze voor jou.

Andere digitale piano's van jouw prijsklasse:
Roland RP 101
Kawai CN-2
Kawai CL25
Kawai CL30

Deze zijn allemaal met een houten behuizing. Maar er zijn ook Stagepiano's. Die zijn in feite hetzelfde, maar dan zonder standaard en met plastic behuizing. Heel vaak vind je nog andere features zoals sequencers, meer geluiden, pitchbender.  Over het algemeen zijn deze instrumenten nog goedkoper ook. Grote nadeel voor jouw zou zijn dat deze instrumenten niet over eigen speakers beschikken. Voorbeelden:
Roland EP-880
Kurzweil SP-2X
Yamaha P-140
Yamaha P-85
Korg SP-250
De Korg kost rond de 700 euro, en heeft wel luidsprekers. tja, uitzondering bevestigd de regel zullen we maar zeggen.

Ik zou adviseren iets te kopen van Roland of Korg. Dit vanwege de betere klavieren, en veel mooiere geluiden. Maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.

Gr,
Patrick

k0rsak0ff

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2008, 00:17 »
dank voor het reageren Patrick :) 

Ik heb nog even gekeken, maar de Roland is te duur voor mij.. Dus ik hou het wel bij Yamaha denk ik, want die liggen mij wel. Dus dan blijven de DGX-620 en de YDP-131 over voor mij.. (even over de arranger functie, misschien beetje een domme vraag, maar wat kan je ermee :P ? :bonk) -> misschien dat ik na jouw uitleg over arrangeren, ik mijn keuze kan maken.

Maar als je uit deze 2 keyboards mocht kiezen.. welke van de 2 zou jij dan nemen? (subjectief aan jou)

dank je voor het reageren!

Patrick

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2008, 01:27 »
Citaat van: k0rsak0ff op 25 februari 2008, 00:17
dank voor het reageren Patrick :) 

Ik heb nog even gekeken, maar de Roland is te duur voor mij.. Dus ik hou het wel bij Yamaha denk ik, want die liggen mij wel. Dus dan blijven de DGX-620 en de YDP-131 over voor mij.. (even over de arranger functie, misschien beetje een domme vraag, maar wat kan je ermee :P ? :bonk) -> misschien dat ik na jouw uitleg over arrangeren, ik mijn keuze kan maken.

Een arranger-functie is een automatische begeleiding. In de meest simpele vorm is dat een drum-ritme. Maar het kan uitlopen tot complete bands! Bass, piano, strings, etc. En dat alles door het simpel aanslaan van een accoord .Dus dat heb je dan extra. In dit specifiek geval lever je in op de kwaliteit van het klavier, en de looks van een echte piano. Over de verschil in geluidskwaliteit kan ik je niets zeggen.

Arrangeren als werkwoord is trouwens wat anders. Dat is het samenstellen van korte stukjes muziek. (een arranger doet dat eigenlijk ook). Beetje lastig om het goed uit te leggen, want de term is wat breed. Laten we het zo zeggen. Wanneer je de arranger-functie gebruikt, ben jij niet aan het arrangeren.

Citaat
Maar als je uit deze 2 keyboards mocht kiezen.. welke van de 2 zou jij dan nemen? (subjectief aan jou)
dank je voor het reageren!

Het zijn 2 totaal verschillende instrumenten. Erg afhankelijk van hoe jij muziek wilt maken. De meeste leden hebben arranger-keyboards. Deze mensen zullen kiezen voor de DGX. Ikzelf ben eigenlijk piano en synthesizer speler. Ik zou automatisch gaan voor de YDP als ik keuze had tussen die 2 instrumenten.
Tip voor jouw; loop een muziekwinkel binnen, en bespeel beide instrumenten. Vraag aan de vekoper om beide modellen te demonstreren. Dan moet je voor jezelf gaan beslissen hoe jij muziek wilt gaan maken. Alles zelf doen, of een automatisch bandje tot je beschikking hebben...

Gr,
Patrick

• Print
Pagina's: [1]   Omhoog
« vorige volgende »
  • Keyboardforum »
  • Yamaha keyboards »
  • DGX-series »
  • Yamaha DGX-620, YDP-131 of YDP-S30 ? :|

PortaMx 1.54 | PortaMx © 2008-2015, PortaMx corp.
SMF 2.0.15 | SMF © 2013, Simple Machines
Flatline Theme made by NBK*Twitch
Modified by Netweters
Go To Top