Keyboardforum

• Index
  • Help
  • Inloggen
  • Registreren

• Keyboardforum »
  • Algemeen »
  • De winkels »
  • Discussie: Webwinkels of "Brick & Mortar"?

Nieuwste berichten

De PSR S970 is binnen.
door pieter1969
[20 februari 2019, 08:11]
Het forum kraakt in de voegen
door Bart
[19 februari 2019, 21:20]
Mijn eerste nummer medley van de Shadows
door pieter1969
[19 februari 2019, 19:43]
Roland VA-76 USB Floppy drive Gotek
door --Harry--
[18 februari 2019, 16:26]
voice setting voor " time is tight "
door johnny
[14 februari 2019, 20:34]
Ook even voorstellen
door Rene67
[11 februari 2019, 09:41]
even voorstellen
door Rene67
[11 februari 2019, 09:31]
te koop: Technics KN2000
door johnny
[10 februari 2019, 19:25]
ketron x1 nederlandstaligebhandleiding
door Edgar74
[09 februari 2019, 10:40]
Roland G800
door pcallewaert
[09 februari 2019, 09:31]

De cijfertjes

Statistieken
  • *Totaal Posts: 51174
  • *Totaal Topics: 7822
  • *Online Vandaag: 86
  • *Meeste Online: 282
(15 januari 2014, 09:46)
Gebruikers online
  • *Gebruiker: 1
  • *Gasten: 55
  • *Totaal: 56

• *bensel
« vorige volgende »
  • Print
Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: Discussie: Webwinkels of "Brick & Mortar"?  (gelezen 11278 keer)

marcel1

• Gast
Discussie: Webwinkels of "Brick & Mortar"?
« Gepost op: 14 september 2008, 21:36 »
Ik ben persoonlijk helemaal geen voorstaander van zulke site's
Wat je niet met je eigen ogen kan zien hoe iets uit ziet (ja op een plaatje)
En vooral met keyboards gaat toch vaak om veel geld ,dan wil ik wel graag met me eigen ogen zien en zelf eventueel de keyboard spelen.

maar dat is mijn mening ik weet niet hoe een ander over denkt

groetjes

marcel
« Laatst bewerkt op: 16 september 2008, 14:17 door Bart »

Yvonne_2

• Gast
Re: Discussie: Webwinkels of "Brick & Mortar"?
« Reactie #1 Gepost op: 14 september 2008, 21:44 »
Marcel,

Wat is er mis mee om je te oriënteren in 'gewone' winkels en vervolgens in een webstore kopen wanneer die een beduidend lagere prijs bieden. Voor de Roland E50 waar ik nu naar kijk scheelt het zo'n 50 euro. Misschien een schijntje op een bedrag van 1000 euro maar toch een hoop geld.

Bart,

Sorry, ik dacht dat ik het forum goed doorgezocht had maar deze topic over EIG toch gemist. Ik snap alleen niet dat er verschillende malen gezegd wordt dat ze duur(der) zijn, volgens mij waren ze de goedkoopste die ik tegenkwam. Toch nog maar eens verder zoeken dan.
« Laatst bewerkt op: 14 september 2008, 21:49 door Yvonne_2 »

marcel1

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 14 september 2008, 21:48 »
ja nu zie ik het ,dacht dat het een web site zelf was

net zo iets al neckerman zeg maar

groetjes

marcel

Appel

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 14 september 2008, 22:49 »
Citaat van: Yvonne_2 op 14 september 2008, 21:44

Wat is er mis mee om je te oriënteren in 'gewone' winkels en vervolgens in een webstore kopen wanneer die een beduidend lagere prijs bieden. Voor de Roland E50 waar ik nu naar kijk scheelt het zo'n 50 euro. Misschien een schijntje op een bedrag van 1000 euro maar toch een hoop geld.

Op zich staat het ieder vrij om te kopen waar hij/zij wil natuurlijk, maar of genoemde manier eerlijk is vind ik een ander verhaal. Een gewone winkel (zonder eigen webwinkel) zal zelden aan de prijs kunnen komen van een pure webstore. Persoonlijk gun ik een winkelier ook zijn brood en valt er ook nog wel te onderhandelen. In absolute zin mag 50 euro best een aardig bedrag zijn maar mij gaat het hier om een principe. Als de gewone muziekzaak niet meer kan bestaan kun je je ook niet meer oriënteren en je keuze bepalen op grond van eigen ervaringen met een produkt (in dit geval keyboard). Dat is er dus mis mee.

Yvonne_2

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 14 september 2008, 23:36 »
Appel,

Zoals reeds eerder aangehaald hier in deze thread, is EIG, waar ik het voornamelijk over heb, zowel een internetstore als ook een 'gewone' winkel. Als zij het goedkoper kunnen bieden...... waarom andere winkels dan niet?
Volgens mij is dit gewoon gezonde commerciele concurrentie.

Appel

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 15 september 2008, 13:16 »
Yvonne_2.
Ik ben misschien niet duidelijk genoeg geweest in mijn vorige bericht. Zoals je kunt lezen heb ik het nergens over EIG gehad en heb ik een verschil gemaakt tussen de pure webwinkel en de fysieke muziekzaak met een eigen webwinkel. Mijn insteek is dat voor de prijs een pure webwinkel vaak het adres is, maar dat hierin het gevaar schuilt dat de gewone winkel (evnt. met webwinkel) straks niet meer bestaat, zodat je niet meer een produkt in het echt kan bekijken en proberen om een goede keus te maken (het gaat immers bij keyboards soms om veel geld). Concurrentie is natuurlijk prima, maar gezonde concurrentie is wat anders...

fransman

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 15 september 2008, 13:43 »
Citaat van: Yvonne_2 op 14 september 2008, 21:44
Wat is er mis mee om je te oriënteren in 'gewone' winkels en vervolgens in een webstore kopen wanneer die een beduidend lagere prijs bieden.

Enige voorzichtigheid is hier wel mee geboden! Mijn ervaring is dat het bij de goedkopere instrumenten vaak niet gaat om nieuwe, maar om demomodellen of gereviseerde apparaten. Dat wordt er niet altijd bij vermeld. Vraag altijd expliciet om de prijs 'nieuw uit de doos'. Dit geldt overigens zowel voor webwinkels als voor de 'gewone' muziekzaak. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Offline Ron

• Global Moderator
  • Topposter
  • Geslacht: Man
  • Zoom R16, Behringer Xenyx Control2usb, Elements 10
    • StudioGerrieRon
    • Duo Gerrie en Ron
    • Duo Gerrie en Ron
  • Instrument: Korg Pa 300, Yamaha W7
« Reactie #7 Gepost op: 15 september 2008, 16:22 »
Citaat van: Appel op 14 september 2008, 22:49
Op zich staat het ieder vrij om te kopen waar hij/zij wil natuurlijk, maar of genoemde manier eerlijk is vind ik een ander verhaal. Een gewone winkel (zonder eigen webwinkel) zal zelden aan de prijs kunnen komen van een pure webstore. Persoonlijk gun ik een winkelier ook zijn brood en valt er ook nog wel te onderhandelen. In absolute zin mag 50 euro best een aardig bedrag zijn maar mij gaat het hier om een principe. Als de gewone muziekzaak niet meer kan bestaan kun je je ook niet meer oriënteren en je keuze bepalen op grond van eigen ervaringen met een produkt (in dit geval keyboard). Dat is er dus mis mee.

Pure  :wall  wat je nu beweerd.

Tegenwoordig hebben een heleboel muziekzaken, klein of groot, een eigen website om hun produkten
aan te prijzen en te verkopen. Ik noem er een paar: Eigenhuizen, Vriese, Oostendorp, Thomann music,
Musicworld, Feedback, etc, etc. Daar zou jij dan niet meer kopen, omdat je ook via het net bij
hun kunt bestellen. Ik weet niet hoe of jij denkt, maar dit is wel heel erg krom.

Als ik bij een muziekwinkel kom en ik speel daar achter een keyboard en kom met de verkoper tot een prijs,
dan betaal ik deze prijs in de winkel. Als ik dit niet wil, en ik wil vanuit mijn luie stoel bij dezelfde winkel
bestellen, maar doe dit dan via internet, dan is de enige die benadeeld wordt ikzelf, omdat ik dan
de prijs betaal die op dat moment op de website staat. De winkelier krijgt zijn provisie of deel hier wel van.

De webwinkel blijft altijd bestaan net zoals de gewone winkel. het wordt de consument alleen
maar makkelijk gemaakt.

Als je een keus maakt om een keyboard te bestellen dan heb je er al op gespeeld, anders kun je geen goede
keus maken. Hoe je hem besteld of aanschaft, bepaal jezelf. Als er iets mee is wordt ie in 90% van de
gevallen ook door de verkoper teruggestuurd naar de fabrikant voor reparatie.

Het verschil tussen concurrentie en gezonde concurentie is er niet, het is juist goed dat er concurentie is.
Anders betaalden we 1 gigantisch bedrag voor 1 en hetzelfde apparaat en konden we elkaar dagelijks tegenkomen
bij maar 1 leverancier, toe zeg................bespaar me dat alles. Wat denk je hoe het er aan toe gaat in
de autohandel? Precies eender, en zo geld het eigenlijk voor alles wat te koop wordt aangeboden
in een winkel, via het net of via allebei.

Je bent er zelf ook nog eens bij of je je laat besodemieteren of niet. Als je er geen verstand van hebt, neem dan
iemand mee die dit wel heeft en weet hoe deze wereld in elkaar zit.

Yvonne ik ben het met je eens. Het is een gezonde manier van concureren.

Ron.
Slechte muziek is wat onze kinderen graag horen. Goede muziek is wat wij als kinderen graag hoorden. Quincy Jones!!

Appel

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 15 september 2008, 19:01 »
Tsja, het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Ieder zijn eigen mening.

Gipsy

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 15 september 2008, 21:14 »
Citaat van: Appel op 15 september 2008, 19:01
Tsja, het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Ieder zijn eigen mening.

Tsja, gelukkig wel.

• Print
Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omhoog
« vorige volgende »
  • Keyboardforum »
  • Algemeen »
  • De winkels »
  • Discussie: Webwinkels of "Brick & Mortar"?

PortaMx 1.54 | PortaMx © 2008-2015, PortaMx corp.
SMF 2.0.15 | SMF © 2013, Simple Machines
Flatline Theme made by NBK*Twitch
Modified by Netweters
Go To Top