Hallo liefhebbers van de Hammondsound.Hieronder wat links naar site's om zo te zien hoe jedrawbar settings kunt en moet maken, scheelt tijd en werk.http://www.drawbarsettings.com/default.cfmhttp://keyboardservice.com/Drawbars.aspRon.
........als ervaring deskundige van de hammondtoonwiel orgels.en ex lid van de Hammondtoonwielorgelvereniging........Van veels te vroeg overleden (2006?) rick van der linden,is bekend .als ie z,n Hammond B3 o.a.,,ander,m feller wou laten klinken,hij er kleine buizen ,in z,n HammondToonwielorgel deed. dus klopte het hele drawbars boek al niet meer............
....Gewoon eruit trekken,en een juiste passende er weer erin drukken!.....
pssst AAAdEr zijn echt wel buizen in andere waarden en specs te vinden met een zelfde steekvoet hoor!!je moet alleen wel heel veel kennis hebben van de buis karakters anders is het PLOFVerder ben ik geen orgel speler dus heb ik geen recht van spreken hier Gr Ronald
Met mijn beperkte kennis en achtergrond, lijkt mij dat ze een Toonwiel Hammond of in ieder geval Hammond met buizenversterking.Enkel en alleen de buizen van de voorversterker zullen vervangen om een ander karakter aan het geluid te geven.om bv van een Jimmy Smith smooth sound naar een Steppenwolff "Hammond zwaar over de zeik sound" te creeëren zoals te horen is in Born to be wildMaar ik weet gelukkig ook niet alles.en dat is maar goed ook
Ik vind het z'n doel nogal voorbij schieten. Een plexiglas kast maak je om het dynamische hart te laten zien van een muziekinstrument.Een vleugel of een lesliebox laten nog wat bewegende delen zien, maar wat zie je nou aan een bundel draad en een paar gloeiende buizen op grijze versterker chassis zoals Hammond ze maakte?De toonwielen zie je ook niet bewegen want die zitten ingepakt in de "versnellingsbak". Het complete stel manualen zit in de doorzichtige kast ook nog eens ingepakt.En inderdaad, plexiglas is op zijn eigen manier ook breekbaar, zoals ik zelf nog wel eens ervaar. Het is alleen in tegenstelling tot glas wel makkelijker te lijmen.Aad